PIIRIN OSASTOKIRJE 3.4.2014

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / PIIRIN OSASTOKIRJE 3.4.2014
3.4.2014 16:42
APILAK~2.JPG

Eurovaalit, piirin vuosikokous, puoluekokousasiaa, kevät- ja kesätapahtumia... Lue osastokirjeemme!

PIIRIN OSASTOKIRJE                                                                Jyväskylässä 3.4.2014

Hyvä naapuri?
Eikös olekin niin, että Eurooppa tuntuu hyvältä, tutulta ja turvalliselta naapurilta? Kuin läheiseltä ystävältä, jolta voi kysyä apua ongelmissa, joka neuvoo ja opastaa pakottamatta ja jota voi joskus tarpeen tullen myös itse auttaa tietäen, että loppujen lopuksi on koko naapuruston etu, että kaikki pysyvät mukana ja voivat hyvin.

Eurooppaa arvostaa myös siinä mielessä, että toisen puolen naapurin kanssa on aina ollut vähän haastavammat välit. Jotta pysyisi perillä tämän suuren naapurin meneillään olevista hankkeista, pitää välillä vilkuilla että mitä siellä aidan takana oikein tapahtuu ja koettaa pysyä yhteyksissä. Kokemuksestamme tiedämme, että kun naapuri on omanlaatuisensa, niin silloin ei kannata ainakaan ummistaa silmiä ja kääntää selkää.

Mutta nyt on aika katsoa Eurooppaa, tuumata hetki hyväntahtoista naapuria, joka on kuitenkin ajan saatossa kasvanut hieman liiankin suureksi. Se ei aina suurenmoista kokonaisuuttaan ihaillessa ja vaaliessa näe yksittäisiä valtioita, kansoja, alueita, seutuja ja taajamia, kansalaisten arkea. Onneksi meillä on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa tähän! Voimme valita keskuudestamme parhaat ja lähettää heidät Eurooppaan kertomaan mielipiteemme, ajamaan asiaamme, puolustamaan etujamme ja välillä sanomaan lujastikin tarpeen niin vaatiessa.

25.5.2014 koittavissa europarlamenttivaaleissa valitaan yhteensä 751 edustajaa 28 jäsenvaltiosta. Suomesta parlamentin jäseniä valitaan 13. Äänestäjät päättävät ketkä pääsevät turvaamaan Suomen edun ja kertomaan näkemyksemme EU:n toiminnasta. Nämä vaalit ovat tärkeät koko Suomelle. Käy siis äänestämässä ja kannusta läheisiä ja tuttaviasikin tekemään niin! Keskustan listalla on 20 upeaa ehdokasta joista valita ja yksi heistä on keskisuomalainen Petri Honkonen – hyvä Petri!  Tarkemmat tiedot sekä tietoa Petrin eurovaaliteemoista ja kampanjasta: www.petrihonkonen.net

Tervetuloa piirin vuosikokoukseen!
Keskustan Keski-Suomen piirin sääntömääräinen vuosikokous pidetään lauantaina 12.4.2014 klo 11 alkaen Saarijärvellä. Kokouspaikkana on Kalmarin urheiluseurantalo Nahjus (os. Nahjuksenraitti 12, 43270 Kalmari) Asialistalla on sääntömääräiset asiat sekä eduskuntavaaliehdokkaiden nimeäminen. Valtakirjojen tarkistus, kahvitus sekä eurovaaliehdokkaiden esittäytyminen klo 10 alkaen. Tervetuloa!

Jäsenten tiedot ajan tasalle!
Piiritoimisto on toimittanut kaikkiin kuntiin ja paikallisyhdistyksiin jäsentietolomakkeet tarkastettaviksi ja palautettaviksi. Pidättehän huolen siitä, että lomakkeet katsotaan huolella läpi ja palautetaan huhtikuun aikana piiritoimistoon. Sama velvoittava pyyntö koskee henkilöilmoituslomaketta vuodelle 2014. Voit myös tarkistaa omat jäsentietosi soittamalla piiritoimistolle.

Nettisivuista
Muutama huomio koskien www.keskusta.fi/kunta internet-sivuja. Tällaiset sivut ovat aina kunnallisjärjestön nettivastaavan tehtäviä. Eli ilmoittamalla piiritoimistoon nettivastaavan yhteystiedot kyseinen henkilö saa puoluetoimistolta tunnukset sivujen ylläpitoon.

Puoluekokous Turussa 13.-15.6.2014
Puoluekokousedustajien valinta on edessä tänä keväänä. Piiri kannustaa jokaista py:tä pitämään vuosikokouksen ja nimeämään puoluekokousedustajat. Puoluekokousmajoitukset varataan piiritoimistosta. Keskustan K-S piirille on varattu huoneita Scandic Plaza –hotellista (Yliopistonkatu 29, 20100 TURKU) Huonehinta on koko viikonlopun osalta 180€ / hlö / 2 yötä (starndard) tai 210€/hlö/2 yötä (superior) Majoitusvarauksia toivotaan TIISTAIHIN 15.4.2014 mennessä.

Kesätapahtumat
Kesä kolkuttelee jo!  Piiri järjestää kesätapahtuman Hankasalmella, Venekosken kesäteatterissa pe 4.7. Näytäntönä on koko Suomen rakastaman taiteilijan – Katri Helenan elämästä kertova esitys. Kysy lippuja ja yhteiskyytejä omasta kunnallisjärjestöstäsi! Toivottavasti paikalle tulonsa vahvistaa lähiaikoina myös puheenjohtaja Sipilä!

Ilmoitathan niin vappu- kuin kesätapahtumasi piiritoimistolle hyvissä ajoin kevään aikana! Lainaamme mielellämme piirin telttoja, termareita, roll-uppeja ja muuta materiaalia onnistuneen tilaisuuden aikaansaamiseksi. On kaikkien etu, että keskusta näkyy ja kuuluu – kesälläkin!

Jos et ole vielä varannut kesäksi risteilyä, niin mietipä jos vaikka jatkaisitkin kesää ja päättäisit lähteä kanssamme matkalle Helsinkiin ja Tukholmaan vasta syyskuun puolella? Keskustan Keski-Suomen piiri järjestää 17.-19.9.2014 yhdistetyn eduskuntavierailun ja päivä Tukholmassa risteilyn. Keskiviikkona vierailemme eduskunnassa ja lähdemme risteilylle vierailun jälkeen. Ilmoittautumiset ja lisätiedot piiritoimistolta.

Tulevia tapahtumia Keski-Suomessa (muutosvarauksin)

4.4. Paavo Väyrynen Jämsä, kulttuuriklupi Pokura klo 11.30 ja Keuruu, Kimara klo 14.30

5.4. Toritapahtumat Laukaassa K-marketin edessä klo 10 alkaen  ja Kinnulan torilla n. klo 11-15 Mukana Petri Honkonen ja Ann-Mari Kemell

7.4. Petri Honkonen, Hankasalmen kahvila Melli-Ellissä klo 13

9.4. Petri Honkonen, Kannonkosken tori, klo 10-12.
     Elsi Katainen ja Matti Vanhanen Jyväskylän kahvila Elonen, klo 19

10.4. Petri Honkonen, Kyyjärven kauppakeskus Paletti klo 12-14

11.4. Petri Honkonen, Karstulan kunnantalolla klo 18.

14.4. Petri Honkonen, Joutsan torikahviossa klo 9.

17.4. Petri Honkonen ja Mikael Pentikäinen Jyväskylän kahvila Elonen klo 16.

22.4. Eurovaalibussi Keski-Suomessa  Jämsän tori klo 13-14.30, Jyväskylä, Jyskän varastomyymälä klo 15.30-17 ja Saarijärven tori klo 18-19.30. Mukana Petri Honkonen ja muita eurovaaliehdokkaita.

23.4. Eurovaalibussi Keski-Suomessa,  Viitasaaren tori, klo 10-11.30. Mukana Petri Honkonen ja muita eurovaaliehdokkaita.

26.-27.4. Vapaalla –messut Jyväskylän Paviljongissa (la 10-18, su 10-17) http://www.ainavapaalla.fi/
  Vapaa-aika, ruoka ja muotimessut, jonne odotetaan kaikkialta Suomesta yhteensä yli 15 000 kävijää viikonlopun aikana.  Keskustalla on messuilla 6 m2 osasto (B 698) jonne toivomme ehdokkaiden lisäksi myös vapaaehtoisia päivystämään. Päivystäjä saa messulipun ilmaiseksi. Ilmoittaudu Eevalle.

26.4. Petri Honkonen, Suolahden torilla klo 11.

28.4. Mikael Pentikäinen Karstula, klo 15 Kahvila Hertta

30.4. -1.5. Vihreä Vappu Keski-Suomessa
-Äänekoski 30.4. klo 12-17, Äänekosken Citymarket. Mukana Petri Honkonen klo 12.
-Olisiko myös teidän kunnassa halukkuutta järjestää vapputilaisuutta?  Ota yhteyttä piiritoimistoon!

9.5. Keskustan teltta Jyväskylän kävelykadulla noin klo 10-14

14.5. Ennakkoäänestys alkaa: Keskustan teltta Jyväskylän kävelykadulla. noin klo 10-14

17.5. Keskustan teltta Jyväskylän kävelykadulla noin klo 10-14

17.5. Likkojen lenkki, Jyväskylä klo 10-18 www.likkojenlenkki.fi/jyvaskyla
Keskustanaisilla on teltta Likkojen Lenkin tapahtuma-alueella ja tsemppausteltta reitin varrella. Ilmoittaudu Eevalle mikäli haluat tapahtumaan vapaaehtoiseksi!

20.5. Ennakkoäänestyksen viimeinen päivä. Keskustan teltta Jyväskylän kävelykadulla noin klo 10-14

24.5. Keskustan teltta Jyväskylän kävelykadulla noin klo 10-15

25.5. Euroopan parlamentin vaalien varsinainen äänestyspäivä

Olet tervetullut mukaan tapahtumiin, nostetaan yhdessä Keskustahenkeä ja vaali-innostusta!

Keväisin terveisin:

Eeva Harjula