PIIRIN SYYSKOKOUS: Suomi tarvitsee työtä ja yksituumaisuutta

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / PIIRIN SYYSKOKOUS: Suomi tarvitsee työtä ja yksituumaisuutta
16.11.2014 0:18
sipiläpiirikokouksessa.JPGKeskustan puheenjohtaja Juha Sipilä muistutti, että Suomi nousee vain yksituumaisuudella, keskinäisellä luottamuksella ja yhteistyötä tekemällä. Sipilä puhui Keskustan Keski-Suomen piirikokouksessa Jyväskylän ammattikorkeakoululla 15.11.2014

Suomen syöksykierteen katkaiseminen edellyttää Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän mielestä laajaa yksituumaisuutta, keskinäistä luottamusta ja yhteistyökykyä seuraavalla vaalikaudella. Juha Sipilä vieraili Keskustan Keski-Suomen piirin syyskokouksessa Jyväskylässä 15.marraskuuta.

Tulevaisuuden tärkeimpinä tavoitteina on oltava työllisyyden tuntuva parantaminen sekä velkaantumisen lopettaminen oikeudenmukaisesti. Suomi tarvitsee vähintään 200 000 uutta työpaikkaa, joista Äänekosken biotehdas toisi jopa 1500 keskisuomalaiselle työtä.

Kiireellisintä Keskustapiirin mielestä on parantaa pienten ja keskisuurten yritysten mahdollisuuksia investoida ja työllistää sekä vähentää työntekoa ja yrittämistä hankaloittavaa byrokratiaa. Turha valvonta ja liiallinen tarkastaminen tappavat luovuuden, nujertavat yrittämisen sekä työn tekemisen.

Syyskokouksessa keskusteltiin myös eduskuntavaaleihin valmistautumisesta Keski-Suomessa. Keskusta lähtee tavoittelemaan Keski-Suomessa vähintään 4 kansanedustajan paikkaa. Piirin syyskokous hyväksyi Keski-Suomen maakunnallisen vaaliohjelman ”Turvallisesti tulevaisuuteen”. Piiri on nimennyt jo aiemmin kaikki 14 ehdokastaan.

Keskustan Keski-Suomen piirin puheenjohtajana jatkaa vuonna 2015 Leila Lindell Äänekoskelta. Piirihallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin jatkokaudelle Satu Koskinen Karstulasta ja uutena Urpo Lohi Jyväskylästä.

Piirihallituksen muut jäsenet ovat Aimo Asikainen Jyväskylästä, Sari Hovila Joutsasta (uusi), Tuulia Ikkelä-Koski Jyväskylästä, Riikka Jokisalo Kannonkoskelta (uusi), Jari Koskenranta Petäjävedeltä, Pertti Lehtomäki Multialta (uusi), Veikko Mattila Kuhmoisista (uusi), Arja Maunula Jämsästä, Tiina Mikkola Muuramesta, Kirsi Nieminen Laukaasta, Heikki Näsi Kivijärveltä, Teijo Peltonen Karstulasta (uusi), Pentti Piilonen Äänekoskelta, Jouko Salonen Konnevedeltä, Pauli Salonpää Kinnulasta (uusi) ja Sami Wiik Viitasaarelta.

Jyväskylän kaupungin tervehdyksen keskustapiirille toi vastavalittu kaupunginjohtaja Timo Koivisto.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen