Piirihallituksen esitys kansanedustajaehdokkaista

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Piirihallituksen esitys kansanedustajaehdokkaista
7.10.2010 13:35

Keskustan Keski-Suomen piiri teki esityksen piirin syyskokoukselle kansanedustajaehdokkaista.

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus esittää piirin syyskokoukselle seuraavia henkilöitä valittavaksi kansanedustajaehdokkaiksi: apulaisrehtori, KTM Tuulia Ikkelä-Koski Jyväskylästä; osastonhoitaja, TTM Sari Järvinen Joutsasta; maaseutuyrittäjä ja agrologi Hannele Mäntyjärvi Jyväskylästä; rehtori, KT Shaukat Anjam Pihtiputaalta sekä opiskelija Anssi Kekkonen Viitasaarelta. Piirihallitus päätti asiasta tänään torstaina.

Keskustapiiri nimeää lauantaina 30. lokakuuta Keuruulla pidettävässä syyskokouksessa lisää kansanedustajaehdokkaita kevään kokouksessa päätettyjen kahdeksan ehdokkaan lisäksi. Jo nimetyt ehdokkaat ovat: kansanedustajat Anne Kalmari Kivijärveltä, Lauri Oinonen Keuruulta ja Aila Paloniemi Jyväskylästä, ministeri Mauri Pekkarinen Jyväskylästä, YTM Petri Neittaanmäki Jyväskylästä, vanhusasiavaltuutettu Pauliina Takala Muuramesta, opiskelija Petri Toivola Jyväskylästä sekä yrittäjä Voitto Suosaari Jämsästä.

Keskusta nimeää täyden listan eli neljätoista ehdokasta syksyn 2010 aikana. Osa ehdokaskandidaateista ei halua nimeään julki vielä tässä vaiheessa.

Keskustan tavoitteena Keski-Suomessa on maakunnan ykköspuolueen asema tulevissa eduskuntavaaleissa ja vähintään 35% kannatus. Tavoite saavutetaan noin 55 000 äänellä. Äänipotti tuo keskustalle Keski-Suomeen 5 kansanedustajapaikkaa nykyisen 4 sijaan.