Piirikokouksen kannanotto Somerolla

Keskusta.fi / Varsinais-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Piirikokouksen kannanotto Somerolla
28.3.2011 11:55

NATO jäsenyys ei ole edelleenkään ajankohtainen

Varsinais-Suomen Keskusta luottaa Suomen omaan kansalliseen puolustuskykyyn. Piirikokouksen mielestä NATO -jäsenyys ei ole nyt ajankohtainen. Ajankohtaista on sen sijaan edelleen kehittää Suomen vahvuusalueita rauhanvälittämis- ja rauhanturvaamistehtävissä sekä kriisinhallinnassa.

Jäsenyyden hakemisen tulee kuitenkin säilyä puolustuspolitiikassa mahdollisuutena. Mahdolliselle jäsenyydelle tarvitaan kansan enemmistön tuki, joka selvitetään kansanäänestyksessä.

Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous ei hyväksy suomalaisten sotilaiden lähettämistä taistelutehtäviin ulkomaille.

Perheministeri tarvitaan

Turvallinen lapsuus on perusta hyvälle elämälle. Lapsen etua ja perheiden hyvinvointia tulee vahvistaa yhteiskuntamme päätöksenteossa.

Keskustan piirikokous kannattaa esitettyä ajatusta perheministerin nimeämisestä vaalien jälkeiseen hallitukseen kehittämään perheitä ja lapsia koskevaa politiikkaa. Hänen tehtävänään olisi huolehtia, että perheiden koko palveluketju toimii tehokkaasti kotien hyväksi ja että päätökset takaavat turvallisen lapsuuden.