Piirin vuosikokouksen kannanotto

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Piirin vuosikokouksen kannanotto
16.5.2019 0:40

Keskustan Uudemaan piirin vuosikokous Kauniaisissa otti kantaa ajankohtasiin asioihin.

Keskustan Uudenmaan piiri ry

VUOSIKOKOUKSEN KANNANOTTO

Kauniainen 15.5.2019

Uudenmaan Keskusta odottaa uudelta hallitukselta jatkoa hyvälle työllisyyskehitykselle ja tarkalle taloudenpidolle. Se on ainoa tae uusille panostuksille.

Uudenmaan Keskustan mielestä koulutus on saatava alkavalla hallituskaudella kuntoon. Pienten lasten koulu ja toisen asteen koulutuksen uudelleenjärjestelyt on otettava käyttöön ja saatettava valmiiksi sekä oppisopimuskoulutusta on kehitettävä monella eri tavalla. Opetuksen laatuun on panostettava varmistamalla riittävä opettajien ja opiskelupaikkojen määrä. Koulutuksen, niin perusopetuksen kuin toisen asteen yksiköiden aiheeton keskittäminen on lopetettava.

Pidämme tärkeänä, että seuraava hallitus jatkaa Sipilän hallituksen aloittamaa tieverkoston kunnostamista määrätietoisesti. Korjausvelka näkyy Uudellamaalla laajasti, rahoitusta pitää pystyä kohdistamaan jatkossa myös alemmalle tieverkostolle. Lisäksi liikenneinfraa pitää kehittää Uudellamaalla tasapuolisesti ratkomalla liikenteen ongelmakohtia. Raide- ja muuhun julkiseen liikenteeseen tulee panostaa väkirikkaalla Uudellamaalla, jossa siitä saadaan parhaat hyödyt.

Ilmasto on tämän hallituskauden yksi kärkiteema, halusimme tai emme. Uudenmaan Keskusta katsoo, että Suomen pitää keskittyä ilmasto-osaamisen vientiin sinne, missä ongelmat ovat suurimpia. Kotimaassa tulee kehittää jo hyväksi todettuja ilmastonmuutoksen torjuntakeinoja edelleen, mutta siten, että niistä mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset jakautuvat tasaisesti maamme asukkaille.

Vaikuta Suomen linjaan EU:ssa - äänestä EU-vaaleissa

Uudenmaan Keskustan ehdokkaat Raul Kajak Espoosta, Jouni Kemppainen Kirkkonummelta ja Olli Nyberg Vantaalta, ovat tosissaan mukana EU-vaaleissa ja valmiita ottamaan paikkansa vastaan, jos äänestäjät näin päättävät.

Heille kaikille EU on rauhan ja yhtenäisyyden unioni, jonka avulla mahdollistetaan ja luodaan yhteistä kehitystä ja vakautta. Yhdessä EU-maat ovat enemmän. EU:n kautta Suomi voi vaikuttaa suuriin tärkeisiin asioihin maailmalla. Meppeinä he tuovat vahvasti esiin Suomen edun ja suomalaisen osaamisen.