Timo Laanisen puhe puoluevaltuustossa

Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Timo Laanisen puhe puoluevaltuustossa
23.11.2013 11:15
TimoLaaninen1.jpg

Olemme kulkeneet melkoista vuoristorataa viime vuodet. Raskaan eduskuntavaalitappion jälkeen kävimme syksyllä 2011 aivan pohjamudissa. Ylen mittauksissa kannatuksemme oli alimmillaan 12,6 prosenttia. Nyt, reilut kaksi vuotta myöhemmin, saman mittaussarjan viimeisin mittaus kertoi lokakuussa, että olimme selvästi suurin puolue 23,2 prosentin kannatuksella.

Puoluesihteeri Timo Laaninen
Keskustan puoluevaltuustossa Kuopiossa 23.11.2013

Hyvät puoluevaltuuston jäsenet

Olisi helppoa tällä paikalla selittää, että kannatuksen nousu on pelkästään meidän omaa ansiotamme. Mutta rehellisempää on tunnustaa, että kyllä tuo Jyrki Kataisen hallituskin on meitä aika tavalla auttanut. Kansalaiset ovat pettyneitä nykyiseen menoon ja etsivät vaihtoehtoa. Siksi toiveet ja odotukset kohdistuvat nyt keskustaan.

Nyt meidän olisi opittava kestämään myös nämä nousevan kannatuksen ajat. Emme saa sortua liialliseen hyvän olon tunteeseen puhumattakaan siitä, että alkaisimme jakaa jo tulevia ministeripaikkoja. Toivon hartaasti, että vuonna 2011 saatu nöyryyden läksy pysyisi muistissamme ainakin niin kauan kuin nyt koolla oleva joukko on vastuussa tästä kansanliikkeestä.

Lue koko puhe >> Puoluesihteeri_Timo_Laaninen_puhe_puoluevaltuusto_23112013.pdf