Koronan sekä Venäjän aloittaman sodan jälkeen maailma ja Suomi eivät ole ennallaan. Maailma on järkkynyt. Politiikan on otettava tilanne vakavasti. Mihin Suomi on matkalla?

Tarvitsemme koko maan voimavarat kestävästi käyttöön, jotta voimme huolehtia Suomen menestyksestä ja suomalaisten hyvinvoinnista. On yhteinen vastuumme luoda selviytymisen edellytyksiä uudessa tilanteessa. Meiltä kysytään kestävyyttä, sitkoa ja kykyä yhteistyöhön. Sitä, missä me puolueena olemme vahvimmillaan.

Me Keskustassa uskomme, että vain kohtaamisten ja keskustelujen kautta on mahdollista löytää yhteinen tie ja kulkusuunta tulevaan. Yhteistyö ja yhdessä sopiminen on jatkossakin Suomen vahvuus selvitä vaikeista ajoista.

Keskustan puoluejohto, kansanedustajat ja ministerit jalkautuvat syyskuun alusta alkaen ympäri Suomen – kuntiin, kyliin, kaupunkeihin ja kaupunginosiin kuuntelemaan ja keskustelemaan alueen ihmisille tärkeistä asioista. Seuraa ilmoittelua ja katso tulevat tilaisuudet tältä sivulta.

Jos et ehdi näihin tapahtumiin, ota suunta vaalistarttiin ja -risteilylle!

Kohdataan ja keskustellaan!

Marraskuu

Maanantaina 28.11. klo 16-17.30 Pieksämäki. Yleisötilaisuus Pieksämäki koulukaupunkina – sivistyksestä hyvinvointiin. Ravintola Ukko, kokoussali os. Tallikankaankatu 3. Mukana eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Mikko Kinnunen.

Keskiviikkona 30.11. klo 18.30 alkaen
Keskustan Helsingin piirikokous, Apollonkatu 11 A, Keskustan puoluetoimisto. Piirin syyskokouksen aluksi puolueen puheenjohtajan, valtiovarainministeri Annika Saarikon puhe. Ennen kokousta samassa paikassa Politiikkaa Apollolla -tilaisuus klo 17-18. Tervetuloa!

Joulukuu

Perjantaina 2.12. klo 16-17, kahvit klo 15.30 Järvenpää. Järvenpää-talo, Juhani Aho -sali, os. Hallintokatu 4.
EU:n tulevaisuus – Mitä kuuluu Eurooppaan?
Mitä kuuluu Eurooppaan ja millainen on EU:n tulevaisuus?
Tule mukaan keskustelemaan ja kuulemaan ajankohtaiset terveiset Brysselistä. Keskustelua alustaa Euroopan parlamentin jäsen Mauri Pekkarinen ja kommenttipuheenvuoron käyttää professori Peter Lund. Paikalla myös Keskustan eduskuntavaaliehdokkaita. Tervetuloa!

Lauantaina 3.12. klo 11-12 Espoo. Leppävaaran suurmarkkinat. Mukana Euroopan parlamentin jäsen Mauri Pekkarinen.

Lauantaina 3.12.2022 klo 10 Luvia
Keskustan Satakunnan piirin syyskokous Luvian yhtenäiskoululla, osoite Luvian kirkkotie 18. Ilmoittautuminen ja kahvit klo 9 alk. Mukana Keskustan puheenjohtaja, valtionvarainministeri Annika Saarikko
ja Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.

Lauantaina 17.12. Sotkamo.  Tervetuloa riisipuurolle Sotkamon torille! Mukana puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Lauantaina 17.12. Suomussalmi. Vanha Seurahuone, Kauppakatu 7, kahvitarjoilu. Mukana puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Lauantaina 17.12. Kuhmo. Tuomaan tulet Kuhmon torilla, glögitarjoilu. Mukana puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Helsingin Keskustan tulevaisuusillat:
12.12. Ruoan tulevaisuus

Maanantaina 12.12. klo 19.00-20.30
Paikka: Roasberg, Mikonkatu 13, Helsinki

Vieraanamme Reijo Karhinen, Henri Alén ja Harri Mäkivuokko. Juontajat Helsingin Keskustan puheenjohtaja Harriet Lonka ja Helsingin Keskustaopiskelijat (HEKO) puheenjohtaja Anna Alaraappana.

Jokaisessa tilaisuudessa on kolme kutsuttua asiantuntijaa. Tilaisuudessa on kaksi juontajaa, jotka huolehtivat keskustelun ja tilaisuuden kulusta.

Vaalistartti ja -risteily 27.-28.1.2023

Eduskuntavaaliristeily

Risteily on avoin kaikille Keskustan toiminnasta kiinnostuneille. Viking Linen Gabriella-laiva lähtee Helsingistä perjantaina 27.1. klo 17 ja palaa Tallinnasta lauantaina klo 13. Huomioithan, että risteilyllä ei ole maihinnousua. Tule mukaan! Paikkoja on rajallinen määrä.

Tutustu vaikuttavan monipuoliseen ohjelmaan

Vaalistartti

Perjantaina iltapäivällä klo 13.30 pistämme vaalikampanjan vauhdilla käyntiin Helsingissä Tennispalatsissa. Startissa julkistetaan vaaliohjelma sekä eduskuntavaalikampanjan ilme. Iloista ilmettä starttiin tuo aina yhtä aurinkoinen Arja Koriseva.

Tietoa tapahtumien järjestäjille

Ilmoittelua varten voi katsoa mallia Keskustan Canva -sivulla olevasta materiaalista tai tehdä itse siellä jaossa olevilla mallipohjilla omat somekuvat ja lehti-ilmoitukset. Kun jaat materiaalia somessa, musta aihetunnisteet #omamaakokomaa ja #keskusta.

EtusivuOma maa, koko maa – Keskusta kiertää