Keskusta on johtava poliittinen liike Pohjois-Karjalassa. Keskustalla on jäseniä Pohjois-Karjalassa reilu 3000. Keskustan jäseneksi haluavat liittyvät jäseneksi paikallisyhdistykseen, joita on Pohjois-Karjalassa n. 130. Keskustan jäseneksi voi liittyä 16v. täyttänyt henkilö.

Paikallisyhdistykset muodostavat yhdessä muiden oman kuntansa Keskustan paikallisyhdisten kanssa kunnallisjärjestön. Keskustan Pohjois-Karjalan piiri muodostuu kaikista Pohjois-Karjalan alueella toimivista paikallisyhdistyksistä ja kunnallisjärjestöistä. Henkilöjäseniä piirillä ei ole. Henkilöjäsenyys tapahtuu paikallisyhdistysten kautta.

Keskustalla on Pohjois-Karjalassa n. 140 kunnanvaltuutettua ja olemme maakunnan johtava kuntapuolue vuoden 2017 kuntavaalien perusteella. Keskustalla on kolme kansanedustajaa Savo-Karjalan vaalipiiristä Pohjois-Karjalan puolelta: Anu Vehviläinen, Hannu Hoskonen ja Hanna Huttunen. Pohjois-Savosta kansanedustajana toimii Hannakaisa Heikkinen.

Euroopan parlamentin jäsenenä toimii piirin virallisena ehdokkaanakin ollut Elsi Katainen.

Ilmoittaudu tästä majoitukseen ja kuljetukseen

EtusivuPolitiikka ja toiminta