Teematupailta
Metsistä kasvua Suomeen

Miten turvaamme Suomen hyvänä investointiympäristönä metsäteollisuudelle? Kuinka pidämme huolta suomalaisista hyvistä ja ammattitaitoisista perhemetsänomistajista? Miten voimme nostaa metsiemme jalostusastetta ja korvata fossiilisia polttoaineita? Miten turvataan jokaisen suomalaisen oikeuden metsään esimerkiksi retkeilyreittien ja kansallispuistojen kautta? Entä miten pidämme metsiemme omistajuuden kotimaisissa käsissä ja estämme niiden siirtymisen ulkomaisten rahastojen omistukseen? Tupaillassa olivat keskustelemassa ovat kansanedustajat Petri Honkonen, Hanna Huttunen, Esko Kiviranta ja Arto Pirttilahti.

Katso tästä tallenne tupaillasta>>

Koulutus-teematupailta

Miten turvataan lähikoulut ikäluokkien pienentyessä? Miten poikien ja tyttöjen oppimiseroja voidaan kuroa umpeen? Miten voimme tukea opettajien hyvinvointia ja jaksamista? Keskustelemassa kansanedustajat Hilkka Kemppi, Mikko Kinnunen, Hanna Kosonen ja Jouni Ovaska.

Katso tallenne tupaillasta>>

Tallenteet maaliskuun teematupailloistsa

Suomi pitää seuraavina vuosina nostaa takaisin jaloilleen. Samalla hyvinvointiyhteiskunnan kivijalka – kunnat peruspalveluineen – on uuden edessä. Millaista politiikkaa murrosaikana tarvitaan, jotta jokainen suomalainen ja koko kotimaa pysyvät – ja pidetään – mukana? Keskustan eduskuntaryhmän maaliskuun teematupailloissa haettiin vastausta tähän ja muihinkin asioihin, joita tulevaisuus eteen tuo.

Katso tallenne: Alueellisesti tasapainoinen Suomi

Miten Suomea voidaan kehittää tasapainoisemmin ja muuttaa suuntaa keskittämisestä hajauttamiseen? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta yhä useammalla olisi vapaus valita, mihin kotinsa ja elämänsä rakentaa? Miten esimerkiksi kaavoituksella voidaan lisätä elinvoimaa?

Keskustelemassa olivat eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sekä kansanedustajat Katri Kulmuni, Juha Pylväs ja Ari Torniainen.

Katso tallenne: Ikäihmisille hyvä Suomi

Miten ikäihmisten arjessa pärjäämistä voidaan tukea? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta Suomen vanhustenhoito saadaan koti-, omais- ja perhehoitoa myöten kuntoon?

Keskustelemassa olivat eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Hanna-Leena Mattila, puolueen varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi sekä kansanedustajat Hannakaisa Heikkinen ja Pekka Aittakumpu.

Katso tallenne: Lapsille, nuorille ja perheille hyvä Suomi

Miten perheiden arjessa pärjäämistä voidaan tukea ja auttaa ajoissa vaikeuksissa olevia? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta Suomi olisi lapsi- ja perhemyönteisempi maa? Miten maailman paras koulu pidetään sellaisena – planeetan parhaana?

Keskustelemassa  olivat eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sekä kansanedustajat Tuomas Kettunen, Pasi Kivisaari ja Hanna Kosonen.

EtusivuTupailta