Tervetuloa tulevaisuuden taajuudelle!

Suomi pitää seuraavina vuosina nostaa takaisin jaloilleen. Samalla hyvinvointiyhteiskunnan kivijalka – kunnat peruspalveluineen – on uuden edessä. Millaista politiikkaa murrosaikana tarvitaan, jotta jokainen suomalainen ja koko kotimaa pysyvät – ja pidetään – mukana? Keskustan eduskuntaryhmän maaliskuun teematupailloissa haettiin vastausta tähän ja muihinkin asioihin, joita tulevaisuus eteen tuo.

Katso tallenne: Alueellisesti tasapainoinen Suomi

Miten Suomea voidaan kehittää tasapainoisemmin ja muuttaa suuntaa keskittämisestä hajauttamiseen? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta yhä useammalla olisi vapaus valita, mihin kotinsa ja elämänsä rakentaa? Miten esimerkiksi kaavoituksella voidaan lisätä elinvoimaa?

Keskustelemassa olivat eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sekä kansanedustajat Katri Kulmuni, Juha Pylväs ja Ari Torniainen.

Katso tallenne: Ikäihmisille hyvä Suomi

Miten ikäihmisten arjessa pärjäämistä voidaan tukea? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta Suomen vanhustenhoito saadaan koti-, omais- ja perhehoitoa myöten kuntoon?

Keskustelemassa olivat eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Hanna-Leena Mattila, puolueen varapuheenjohtaja ja eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi sekä kansanedustajat Hannakaisa Heikkinen ja Pekka Aittakumpu.

Katso tallenne: Lapsille, nuorille ja perheille hyvä Suomi

Miten perheiden arjessa pärjäämistä voidaan tukea ja auttaa ajoissa vaikeuksissa olevia? Millaisia ratkaisuja paikallisesti ja valtakunnallisesti tarvitaan, jotta Suomi olisi lapsi- ja perhemyönteisempi maa? Miten maailman paras koulu pidetään sellaisena – planeetan parhaana?

Keskustelemassa  olivat eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli sekä kansanedustajat Tuomas Kettunen, Pasi Kivisaari ja Hanna Kosonen.

Helmikuun tupailtojen tallenteet:

Tupailtoihin on aina kuulunut, että keskustelu kuplii ja höyryjäkin päästetään. Mutta ennen kaikkea kuunnellaan toisia ja saadaan asioita eteenpäin.  Kotoa ei kuitenkaan tarvinnut lähteä mihinkään, eikä tarvitse nytkään, jos haluat katsoa keskustelun jälkeen päin. Linjoilla olivat Keskustan kansanedustajat puheenjohtaja Annika Saarikon johdolla. Valitse alta kotimaakuntasi tai muu mieluisa tupailta. Yhdestä asiasta varoitamme. Katsomisen jälkeen saatat huomata, että tykkäät kuitenkin. Nimittäin: kyllähän sen kotimaisen moni lopulta sittenkin valitsee.

Varsinais-Suomen tupaillassa Annika Saarikko ja kansanedustaja Esko Kiviranta
Katso tallenne tästä!

Etelä-Pohjanmaan tupaillassa Annika Saarikko, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen ja kansanedustajat Pasi Kivisaari ja Mikko Savola
Katso tallenne tästä!

Helsingin ja Uudenmaan tupaillassa Annika Saarikko, puolustusministeri Antti Kaikkonen, valtiovarainministeri Matti Vanhanen ja Keskustan Helsingin pormestariehdokas Eeva Kärkkäinen
Katso tallenne tästä!

Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan tupaillassa Annika Saarikko ja kansanedustajat Tuomas Kettunen, Juha Pylväs ja Juha Sipilä

Keski-Pohjanmaan tupaillassa Annika Saarikko ja elinkeinoministeri Mika Lintilä
Katso tallenne tästä!

Keski-Suomen tupaillassa Annika Saarikko, puolueen varapuheenjohtaja Petri Honkonen ja kansanedustajat Anne Kalmari ja Joonas Könttä
Katso tallenne tästä!

Hämeen tupaillassa Annika Saarikko ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen.
Katso tallenne tästä!

Lapin tupaillassa Annika Saarikko, puolueen varapuheenjohtaja Markus Lohi ja kansanedustajat Katri Kulmuni ja Mikko Kärnä.
Katso tallenne tästä!

Pohjois-Savon tupaillassa Annika Saarikko, puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen, puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen ja europarlamentaarikko Elsi Katainen.
Katso tallenne tästä!

Pohjois-Karjalan tupaillassa Annika Saarikko, eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen ja kansanedustajat Hannu Hoskonen ja Hanna Huttunen.
Katso tallenne tästä!

Pirkanmaan tupaillassa Annika Saarikko ja kansanedustajat Jouni Ovaska ja Arto Pirttilahti.
Katso tallenne tästä!

Etelä-Savon, Itä-Savon ja Karjalan tupaillassa Annika Saarikko, maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä ja kansanedustajat Hanna Kosonen ja Ari Torniainen.
Katso tallenne tästä!

Satakunnan tupaillassa Annika Saarikko ja eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Eeva Kalli.
Katso tallenne tästä!

Pohjois-Pohjanmaan tupaillassa Annika Saarikko, eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Hanna-Leena Mattila ja kansanedustajat Pekka Aittakumpu ja Mikko Kinnunen.
Katso tallenne tästä!

Kymenlaakson tupaillassa Annika Saarikko, maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä ja kansanedustajat Hanna Kosonen ja Ari Torniainen.

EtusivuTupailta