Ilmoittautuminen ja tapahtuman seuraaminen

Keskustan aluevaalistartti ja ehdokkaille sekä Keskustan jäsenistölle suunnattu Kohti aluevaaleja -päivä pidetään lauantaina 4. joulukuuta klo 10–16. Tapahtuma järjestetään etätapahtumana. Tapahtuma-alusta aukeaa klo 10.00 ja on auki aina klo 16.00 saakka. Voit siis hyödyntää kaikki ohjelman mahdollisuudet tuolla aikavälillä.

Kello 11–12 oleva osuus on avoin kaikille puolueen Facebook- ja nettisivujen kautta striimiä seuraamalla (ei edellytä ilmoittautumista). Sitä ennen ja sen jälkeen oleviin tapahtumiin voivat osallistua vain etukäteen ilmoittautuneet.

Ilmoittautuminen päättyy tiistaina 30.11.2021.

Ilmoittaudu tästä

Ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla tarkemmat ohjeet osallistumiseen torstaina 2.12.2021.

(muutosvarauksin)

10.00 Tapahtuma-alusta aukeaa

10.15 Aamukahvit ministerien kanssa. Sinä kysyt, puolustusministeri Antti Kaikkonen ja tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen vastaavat.

11.00 Vaalistartti. Vaalistartissa luvassa puheenjohtaja Annika Saarikon puhe, haastatteluja sekä esiintymässä Janne Tulkki. Juontajana Keskustan viestintäpäällikkö Laura Ruohola.

12.00 Keskustan viestin tehokas jakaminen aluevaaleissa. Toteutamme Keskustan viestintää yhdessä. Parhaiten viesti Keskustan linjauksista etenee, kun myös itse kerromme kavereille yhteistä viestiämme. Nykypäivänä viestinnän seuraaminen katsomossa ei riitä, kun haluamme viestimme kunnolla esille. Keskustan media- ja viestintäasiantuntija Johannes Erkkilä kertoo, miten kätevästi jaat Keskustan viestiä eri viestintäkanavissa sosiaalisen median roolia korostaen.

12.00 Kampanjaa porukalla. Miten tehdä porukalla kenttäkampanjaa, jolla erottua kunta/maakuntatasolla muista puolueista? Miten päästä keskustelunaiheeksi ja huomion kohteeksi porukkana? Alustajana kokenut vaalipäällikkö.

12.00 Millainen tulevaisuuden sote-asema voisi olla? Keskusta esittää, että jokaisessa kunnassa pitää jatkossakin olla vähintään yksi sosiaali- ja terveysasema. Miten se voitaisiin järjestää? Miten uudet sote-asemat palvelevat niin perheiden tarpeita kuin paljon erilaisia palveluja tarvitsevia? Mitä palveluja pitäisi vähintään olla saatavilla läheltä? Tulevaa sote-asemaa ja sen toimintoja hahmottelevat kardiologi ja erityisavustaja Antti Kivelä ja kansanedustaja Eeva Kalli.

12.00 Sote-uudistus tulee – mikä muuttuu? Keskustan varapuheenjohtaja, eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vastaa uudistusta koskeviin kysymyksiin.

13.15 Canva-koulutus. Lehti-ilmoitus tai some-kuva omalla koneella, onko mahdollista? Kyllä on! Keskustan graafinen suunnittelija Katri Hyväkkä näyttää, miten loihdit Canvalla julkaisukelpoiset ilmoitukset ja kuvat. Keskustan Canvan pohjia käyttäen ei ilmoittelu ole enää hidasta tai vaikeaa.

13.15 Varainhankinta aluevaaleissa. Mitä sanoo lainsäädäntö aluevaalien varainhankinnasta? Entä miten ottaa puolueen tarjoama varainhankinnan työkalu käyttöön ja miten kannattaa lähestyä mahdollisia avustajia? Alustajina puoluetoimistolta järjestöpäällikkö Pekka Reponen ja vaalikoordinaattori Juha Iso-Aho.

13.15 Kohtaavatko palvelujen tarvitsijat ja niitä tarjoavat? Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistus tehdään ihmisiä ja heidän tarpeitaan varten. Miten uudistuksen valmistelussa ja toimeenpanossa saadaan kuulumaan asiakkaiden ääni? Miten varmistetaan yksityisten palveluntuottajien mahdollisuudet tarjota palveluja? Keskustelemassa ovat Sosten pääsihteeri Vertti Kiukas ja Kuntoutusyrittäjät ry:n toiminnanjohtaja Satu Grekin.

13.15 Päiväkahvit ministerien kanssa. Sinä kysyt, valtiovarainministeri Annika Saarikko ja elinkeinoministeri Mika Lintilä vastaavat.

14.30 Vinkit vaalikampanjan viestintään – rohkeutta toistaa omaa viestiään. Kerro vaalikampanjallasi kiinnostava tarina, jota ihmiset haluavat seurata. Vaalikampanjan toteuttaminen on iso projekti, jossa viestintä korostuu. Miten huomioit eri viestintäkanavat, onnistut kohderyhmäviestinnässä, toistat viestiä rohkeasti sekä toteutat viestintää porukalla hyvällä fiiliksellä. Keskustan viestinnän poliittinen suunnittelija Matias Ollila kiteyttää koulutuksessaan paketin, jolla aluevaalikampanjalla on mahdollisuus nousta ylemmälle tasolle.

14.30 Suunnittelu on puoli kampanjaa. Mistä on hyvä kampanja tehty? Hyvästä suunnitelmasta, itsensä tuntemisesta ja huolellisesta toteuttamisesta kertomassa mm. kolmissa eduskuntavaaleissa Annika Saarikon vaalipäällikkönä toiminut Kerttu Palmunen.

14.30 Ymmärtävätkö päättäjä ja hoitaja toisiaan? Kaikki puhuvat henkilöstön hyvinvoinnista ja jaksamisesta sekä paremmasta johtamisesta. Hoito- ja hoiva-alan työtä arvostetaan, mutta lisärahaa ei tahdo löytyä. Ymmärtävätkö poliitikko ja hoitaja toistensa näkökulmia ja perusteita? Miten ratkoa kasvavaa palvelujen tarvetta ja hoitajien riittävyyttä? Asiaa pohtivat Satakunnan sairaanhoitopiirin hallituksen jäsen, terveystieteiden maisteri Heli Sulkava ja Tehyn valtuuston varapuheenjohtaja, erikoissairaanhoitaja Paula Sihto.

14.30 Sote-uudistus tulee – mikä muuttuu? Keskustan varapuheenjohtaja, eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi vastaa uudistusta koskeviin kysymyksiin.

15.30 Yhteinen päätöstilaisuus. Päätöstilaisuudessa mukana Keskustan puoluejohto.

Vaalistartti järjestetään yhteistyössä MSL:n kanssa.

EtusivuVaalistartti