Pekka Kuusisto, Satu Simelius ja Julia Koskinen

Varsinais-Suomen Keskusta piti syyskokouksensa lauantaina 5.12. korona-ajan poikkeusjärjestelyin. Kokouspaikalla, Loimaan Sarka-museolla olivat vain kokouksen toimihenkilöt. Teams-yhteydellä kokoukseen osallistui toistasataa virallista kokousedustajaa omista kodeistaan eri puolilta maakuntaa. Lisäksi kokousta seurattiin Facebook-livelähetyksen kautta.

Piirin puheenjohtaja Satu Simelius Sauvosta valittiin yksimielisesti jatkamaan tehtävässään myös ensi vuonna.

Uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin vaalin jälkeen Pekka Kuusisto Laitilasta ja Julia Koskinen Turusta.

Pekka Kuusisto on 37-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön asiakkuuspäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa.

Julia Koskinen on 37-vuotias valtiotieteen maisteri, terveysalan yrityksen toimitusjohtaja ja kolmen kouluikäisen lapsen äiti. Julia harrastaa pitkiä metsälenkkejä koiransa kanssa sekä pöytälaatikkokirjoittamista.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin:

Katri Jalonen, Laitila                                                varajäsen Jarmo Mäntynen, Kustavi

Olli Laivo, Uusikaupunki                                       varajäsen Niina Anttila, Taivassalo

Ann-Mari Tammenlaakso, Pöytyä                     varajäsen Lauri Ojala, Pöytyä

Ilkka Uusitalo, Loimaa                                            varajäsen Heikki Vainio, Loimaa

Mirja Rouhiainen, Somero                                  varajäsen Jaana Kyyrä, Somero

Mika Paukkeri, Salo                                                varajäsen Ari Järvinen, Salo

Marjaana Mänkäri, Salo                                        varajäsen, Hanna Yli-Liipola, Salo

Tuomas Hyssälä, Paimio                                       varajäsen Timo Karèn, Kemiönsaari

Juha Marjomaa, Lieto                                            varajäsen Mika Raukunen, Masku

Minna Hallanheimo, Lieto                                    varajäsen Maria Nurminen, Lieto

Raimo Erkkilä, Kaarina                                           varajäsen Aimo Sillanpää, Kaarina

Antti Airikki, Nousiainen                                      varajäsen Antti Mattila, Rusko

Petri Nyström, Turku                                             varajäsen Perttu Helin, Turku

Riitta Karjalainen, Turku                                       varajäsen Anna-Liisa Kiviö, Turku

Kirsi Järvi, Mynämäki                                             varajäsen Sini Paasikivi, Naantali

Merja Niemi, Raisio                                                varajäsen Mari Ahola, Raisio

Satu Simelius

satu.simelius@gmail.com

Pekka Kuusisto
Varapuheenjohtaja 2021

pekka.kuusisto.lh@laitila.fi

Julia Koskinen
Varapuheenjohtaja 2021

julia.k.koskinen@gmail.com

🍀 Varsinais-Suomen Keskustan aluevaaliehdokkaat 🍀 Varsinais-Suomen Keskusta lähtee tammikuussa käytäviin historiallisiin aluevaaleihin täydellä 98 ehdokkaan listalla. Jokaisessa maakuntamme 27 kunnassa on keskustalainen ehdokas. Mukana on niin nuoria kuin konkareitakin ja monipuolisesti eri ammattialojen edustajia. Mukana on myös paljon sote-alan ammattilaisia ja pelastusalan asiantuntijoita.
15.12.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan piirihallitus kokoontui Laitilan kaupungintalolla torstaina 9.12. ja päätti 21 ehdokkaan asettamisesta tammikuussa käytäviin, historiallisiin aluevaaleihin. Piirikokous asetti jo aiemmin 77 ehdokasta, joten Keskustan 98 ehdokkaan lista on nyt täynnä.
9.12.2021 / Uutiset
Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
EtusivuUutisetVarsinais-Suomen Keskustan uusiksi varapuheenjohtajiksi Pekka Kuusisto Laitilasta ja Julia Koskinen Turusta