Tervetuloa  Keskustan Puumalan kuntayhdistyksen sivuille!

Keskustan Puumalan kuntapolitiikkaa johtaa kuntayhdistys yhdessä valtuustoryhmän kanssa.

Keskusta – tekee toiveista totta

Puumalan Keskusta – tekee toiveista totta

Seurakuntavaalit 2022

Seurakuntavaalit sujuivat hienosti.  Airi Tella ja Minna Korhonen valittiin Mikkelin tuomiokirkkoseurakuntaan valtuutetuiksi ja Oiva Kiljunen ja Samu Virtanen varavaltuutetuiksi.  Kiitos ehdokkaille, vaalityöhön osallistuneilla ja äänestäjille!

Vaalien tulokset tästä

————–

Aluevaalit 23.1.2022 käyty. Kiitos äänestäjillemme!

Puumalan Keskustan ehdokkaat Airi Tella ja Unto Pasanen saivat hienon ääneisaaliin aluevaaleissa, yhteensä 579 ääntä. Valitettavasti se ei riittänyt valtuustopaikkaan, mutta kumpikin on varavaltuutettuna.

Vaalien tulokset löytyvät tästä.

Tule mukaan!

Kuntayhdistyksen puheenjohtaja Unto Pasanen p. 040 834 7340, unto.pasanen@gmail.com

Puumala

Puheenjohtaja Unto Pasanen

Kuntasivuille >

Keskusta turvaa lähipalvelut Etelä-Savon maakunnassa 1. Lähipalveluiden turvaaminen ja kehittäminen ovat Keskustan ykköstavoite • Jokaisessa kunnassa ja liitoskunnassa pitää olla vähintään yksi sosiaali- ja terveysasema, josta lähipalvelut saa sujuvasti ja nopeasti. 2. Yksi maakunta – kaksi sairaalaa • Eteläsavolaisia palvelee edelleen kaksi ympärivuorokautisesti toimivaa yhteispäivystyssairaalaa. 3. Yhdellä yhteydenotolla oikea-aikaiseen hoitoon • Hoidon tarve määritellään ensimmäisen käynnin tai yhteydenoton perusteella ja hoitopolku on kunnossa perusterveydenhuollosta erikoissairaanhoitoon sosiaalipalveluja unohtamatta. • Uudet toimintatavat, joustavammat aukioloajat ja digitaaliset palvelut tuovat avun kaikkien ulottuville. 4. Hyvinvointia elämän eri tilanteisiin • Jokaiselle järjestetään inhimillinen ja laadukas elämä iästä ja kunnosta riippumatta. Hoivaa tarvitseville kehitetään uusia asumismuotoja kodin ja laitoksen väliin. • Budjetoidaan lisää panostuksia omaishoitoon ja erilaisille perhehoitomuodoille. Perhehoito on voitava järjestää joko hoitajan tai hoidettavan kodissa. • Lasten, nuorten ja perheiden sosiaali- ja terveydenhuoltopalvelut järjestetään tarjolle myös kunnan sivistystoimen palveluiden yhteyteen. Palvelut jalkautetaan kotiin, varhaiskasvatukseen ja kouluun – näin vähennetään lastensuojelun ja erityispalveluiden tarvetta. 5. Sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut yhteistyöhön • Ensihoidon on oltava lähtövalmiudessa niin kuntalaisen kuin kesäasukkaankin kiireelliseen avun tarpeeseen. • Asiakkaan kokonaisvaltainen avuntarve kartoitetaan eri toimijoiden yhteistyönä. • Ensihoidon ja pelastuslaitoksen yhteistyön pitää olla saumatonta ja sujuvaa. Sopimuspalokuntien toimintaedellytykset turvataan ja yhtään paloasemaa ei lakkauteta. 6. Hyvä työarki henkilöstölle • Terveyden- ja sairaanhoidon sekä sosiaalitoimen ja pelastustoimen henkilöstön työhyvinvoinnista pidetään huolta hyvällä henkilöstöpolitiikalla. Kasvavaan työvoiman tarpeeseen vastataan tarvittaessa yli maan rajojen tehtävällä rekrytoinneilla, ei ylityötunteja lisäämällä. ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur eu erat nisi. In a placerat lorem, nec eleifend nibh. Nulla dignissim tortor vel eros luctus eleifend.
1.6.2020 / Uutiset

Kuntayhdistyksen hallitus 2023