Olen 55-vuotias ystävällinen, yhteistyökykyinen ja yritteliäs kasvatustieteen maisteri ja peruskoulun kotitalouden lehtori Tampereelta. Olen ensikertalaisena ehdolla sekä kunta- että aluevaaleissa. Perheeseeni kuuluu aviomieheni lisäksi täysi-ikäistä lasta, jotka ovat juuri muuttaneet pois kotoa sekä 2 aikuista bonuslasta ja 1 bonuslapsenlapsi. Vuodesta 1997 olen työskennellyt Tampereella kotitalouden lehtorin virassa yläkoulussa. Olen ollut vv. 2004 ja 2014 laatimassa kunnallista opetussuunnitelmaa Tampereella. Nykyistä OPS:aa laadittaessa olin Tampereen seudun OPS Terveys-työryhmän pj. Olen myös ollut laatimassa Kestävän Tulevaisuuden suunnitelmaa Tampereen kouluille ja päiväkodeille. Valmistuin pari vuotta sitten Positiivisen pedagogiikan ja laaja-alaisen hyvinvointiopetuksen koulutusohjelmasta (perus- ja syventävät opinnot). Olen myös Positive Psychology Coach (ICF, 60 ov). Rakas harrastukseni on kuorolaulu tamperelaisessa viihdekuorossa.
Haluan olla mukana vaikuttamassa siihen, että päättäjissä on niitä, jotka tuntevat koulun arjen ruohonjuuritasolta. Työskentelen päivittäin nuorten parissa ja nuorten hyvinvointi onkin lähellä sydäntäni. Aluevaaleissa olen kiinnostunut erityisesti lasten, nuorten ja nuorten aikuisten hyvinvointi- ja mielenterveyspalveluiden toteutumisesta. Perheiden hyvinvointi heijastuu myös lasten ja nuorten koulupäiviin. Lapsiperheille on myös tarjottava tukea, vaikkapa vanhemmuuden haasteissa. Haluaisin lisätä läsnä olevaa kohtaamista erityisesti peruskouluun, mutta myös koko yhteiskuntaamme. Sivistys on myös sitä, että vanhuksia ja ikäihmisiä kunnioitetaan ja heille tarjotaan asianmukaista hoivaa. Olen ehdolla koulutuksen, sivistyksen ja ihmisenä kasvamisen puolesta sekä kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Järjestetään erilaisia matalan kynnyksen palveluita tukemaan lasten, nuorten ja nuorten aikuisten mielenterveyttä. Meillä ei ole varaa menettää sitä potentiaalia, joka lapsissa ja nuorissa on.
Tuodaan kouluihin lisää kouluvalmentajia vastaamaan lasten ja nuorten tarpeeseen tulla kohdatuksi kouluarjessa. Jokaiselle opettajalle tarjottava perustaidot ja täydennyskoulutusta läsnäolotaitojen opettamiseen. Läsnäolotaito on tärkein oppimaan oppimisen taito ja hyvinvoinnin perusta.
Säilytetään lähipalvelut ja säilytetään ikäihmisten päivätoiminta osana heidän hyvinvointinsa tukemista ja kehitetään sitä lisää. Lämmintä läsnäoloa ei korvaa etäyhteys, ei tekoäly eikä robotti.