Tervetuloa!

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri on alueen vaikuttavin poliittinen järjestö. Piiriimme kuuluu 16 kunnallisjärjestöä ja 136 paikallisyhdistystä sekä naisten, nuorten ja vesaisten sisarjärjestöt.

Tule mukaan toimintaamme.

Piiritoimisto

Keskuskatu 11 A,
60100 Seinäjoki

Piiritoimistolla ei ole toistaiseksi päivystystä. Ota yhteyttä suoraan piirin työntekijöihin ja sovi tarvittaessa aika käynnille. Yhteystiedot löydät täältä

Uutiset

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ei tapahtumia.

Kaikki tapahtumat