Kauko Ukonmäki

Alajärvi
sekatyömies, 69

Olen sekatyömies Lehtimäen Peräkylästä. Perheeseeni kuuluu aviopuoliso ja kaksi poikaa avopuolisoineen.

Syntyperäisenä lehtimäkeläisenä olen saanut luottamuksen toimia kymmenien vuosien ajan erittäin tärkeissä luottamustehtävissä. Kuten kunnan hallitusten jäsenenä sekä valtuustossa myös puheenjohtajana. Maakunnallisissa tehtävissä olen ollut E-P:n sairaanhoitopiirin valtuustossa. Nykyisin toimin Eskoon kuntayhtymän hallituksessa, sekä meille niin tärkeässä Lehtimäen erityiskansanopiston hallituksessa.

Arkisten kotiaskareitten lomassa harrastelen puurakentamista, raviurheilua, monipuolista keräilyä sekä erilaisten tapahtumien juontoja ja järjestelyjä.

Elävä maaseutu

Monipuolinen maatalous ja sen sivuelinkeinot turvaavat maaseudun elinvoiman.
Pienikin yrittäjä eri toimialoilla on perusta elävälle maaseudulle! Jossa luonto ja ihmisten kanssakäyminen kulkevat käsikädessä. Kotimaisen- ja lähiruuan käyttöastetta tulisi lisätä.

Arkielämän tärkeys

Ihmiset ovat ahkeralla työllään ansainneet laadukkaat sosiaali- ja terveyspalvelut lähipalveluina. Lasten ja nuorten on saatava hyvät eväät elämänreppuun.
Kaiken ikäisille turvattava tasavertainen ja turvallinen elämä.
Koti, uskonto ja isänmaa antaa elämälle perustan.