Marja Huupponen

Sitoutumaton
Joroinen
apteekkari, 53

Olen joroislainen yrittäjä ja äiti, jolla on tuoreita ajatuksia ja ideoita päätöksentekoon.

Vaaliteemat

Joroinen on hyvä paikka elää

Minulle tärkeitä arvoja ovat perheiden hyvinvointi ja nuorten hyvinvointi. Pyrin toimimaan aktiivisesti peruspalveluiden säilyttämisen puolesta - myös sote-uudistuksessa. Kunnan elinvoimaisuus luo meille joroislaisille pohjan hyvään elämään, ja siksi yrittäjyyteen on panostettava. Kunnan markkinointi on uudistettava.

Ilmastonmuutosasia puheista teoiksi

Ilmastonmuutoksen hidastaminen on paikallistasolla kunnan ilmastotyötä. Se on käytännön tekoja puheiden sijaan. Ilmastotyö ei jarruta yrittämistä tai maaseudun kehitystä, vaan se on uusi suunta sille, miten asiat tehdään. Meidän aikuisten on tehtävä sellaisia päätöksiä ja tekoja, jotka mahdollistavat lastemme ja nuortemme hyvinvoinnin ja tulevaisuuden maapallolla.

Nuoret joroislaiset ovat tulevaisuuden voima

Nuoret on otettava mukaan päätöksentekoon. Nuoria täytyy siihen kannustaa ja osoittaa keinoja osallistumiseen. Nuoret ovat voimavara, nuorten hyvinvoinnista on huolehdittava ja turvattava edelleen niitä hyviä toimintatapoja, joita Joroisissa on jo toteutettu. Nuorisotoiminnan, urheiluseura- ja muu järjestötoiminnan jatkuvuus on turvattava - ne tuovat mielekästä tekemistä ja ovat monipuolisesti kehittäviä. On huolehdittava siitä, vaikeita aikoja läpikäyvä nuori saa riittävän ajoissa oikean