Ismo Jäätteenmäki

Lapua
yrittäjä, agrologi (AMK), 53

Olen 53-vuotias maanviljelijä, lampuri ja tilausliikenne-yrittäjä Hirvijoelta. Perheeseeni kuuluvat vaimo ja kolme aikuista lasta.

Haluni vaikuttaa yhteisiin asioihin lähti MTK:n kautta, sen jälkeen olenkin toiminut erilaisissa luottamustehtävissä niin järjestö- kuin kuntatasolla yli kaksikymmentäviisi vuotta.

Koen, että minulla olisi vielä annettavaa kuntalaisten asioiden hoitamisessa. Tärkeää minulle päätöksenteossa on ottaa asioita huomioon tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti.

Ennaltaehkäiseviä palveluja kaupunkilaisten hyvinvoinnin edistämiseksi

Minun tavoitteeni on, että Lapua kehittää ennaltaehkäiseviä palveluja yhä enemmän, jotta kaupunkilaiset voisivat hyvin. Esimerkiksi Lapuan pitäisi jatkaa valtionavustusten loppumisen jälkeen lasten harrastustoiminnan tukemista koulupäivän yhteydessä. Myös kolmannen sektorin toiminnan tukeminen on tärkeää. Esimerkiksi nuorisoseurat ja kylätalot mahdollistavat erilaisia aktiviteetteja kaikenikäisille ihmisille.

Elämisen ja yrittämisen edellytyksiä

Lapua on sekä vireä taajama-alue että sen useat sivukylät. Minulle on tärkeää, että kuntalaisilla on elämisen ja yrittämisen edellytykset kunnossa asuinpaikasta riippumatta, esimerkiksi tieverkosto ja tietoliikenneyhteydet. Lisäksi kaupungin hankintapolitiikassa tulisi ottaa yhä enemmän huomioon paikallisten yrittäjien mahdollisuuksia tarjota palvelujaan.

Toisen asteen koulutuspaikkojen säilyttäminen ja kehittäminen Lapualla

Lapualla on tällä hetkellä tarjolla hyvin ja monipuolisesti toisen asteen koulutusta. Kaupungin tulee pitää kiinni tästä tarjonnasta ja kehittää sitä paikallisten yrittäijien ja työnantajien tarpeiden mukaan.