TkT (tuotantotalous, Turun yliopisto), DI (ympäristöstrategiat ja teknologian arvionti, TKK), vastuullisen liiketoiminnan johtamisen yliopistolehtori.
Tavoitteenani on edistää sosiaalista hyvinvointia Vihdin kunnassa. Olen tehnyt paljon töitä julkisen sektorin kehittämisen parissa kehittäen niiden johtamisen rakenteita ja eri toimialojen välistä yhteistyötä erityisesti pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa. Olen ollut mukana sekä hyvinvointialueiden muutosta valmistelleessa työssä että työllisyyden kuntakokeilujen kehittämisessä yhteistyössä usean eri kunnan kanssa. Nyt työllisyyspalvelut ovat siirtyneet kuntiin ja sotemuutoksesta on tullut totta.
Tällä hetkellä teen tutkimusyhteistyötä sosiaalisen ja ympäristöllisen hyvinvoinnin edistämisen parissa Turun yliopiston tuotantotalouden laitoksella. Ennen akatemiaan siirtymistä toimin lähes kaksikymmentä vuotta yrittäjänä. Nämä yrittäjävuoteni ovat antaneet monipuolisen näköalan suomalaisten pk-yritysten sielunmaisemaan.
Sain viime kuntavaaleissa 124 ääntä. Voit käydä katsomassa myös viime kuntavaalien ajatuksiani kotisivuiltani.
Varhaiskasvatus, koulu- ja nuorisotoimi kohtaavat vanhuspalvelut.
Kunnan eri toimialojen yhteistyötä on tuettava ja kehitettävä jatkuvan parantamisen periaatteella. Kunnan on myös pyrittävä kohtaamaan sosiaalipalvelujen rajapinta - sote-muutoksen jälkeenkin.
Kaikkeen ei tarvita lisää rahaa. Toimintoja ja työtehtäviä voidaan uudelleen järjestellä ja etsiä yhteisiä liittymäpintoja eri toimialojen välillä. Tätä työtä on Vihdissä jo pitkään tehty ja se pitää nyt kuntatalouden ollessa tiukilla nostaa keskiöön.
Opettajille on taattava työrauha.
Koulu ei voi toimia yhteiskunnan ongelmien kaatopaikkana vaikkakin se on eittämättä turvallisen ja mielekkään elämän rakentamisen keskiössä.
Älypuhelimet voi laittaa parkkiin oppituntien ajaksi ja vanhempien tulisi tukea opettajia tässä työssä. Nuoriso- ja liikuntatoimen läsnäoloa on hyvä vahvistaa koulussa.
Koulujen kuntoon laittaminen vaatii johtamisen rakenteiden pitkäjänteistä kehittämistä monella eri tasolla. Kuntapäättäjien on pyrittävä koulujen kehittämisessa näkemään kokonaisuus osaoptimointien sijaan.
Työllisyyspalveluiden kuntiin siirtyminen on uusi mahdollisuus paikallistalouden vahvistamiselle.
Paikalliset yritykset, järjestöt ja myös oppilaitokset voivat lähteä kehittämään työllisyyspalveluiden kanssa uudenlaisia yhteistyön rakenteita.