Hei!
Olen 46-vuotias kolmen lapsen isä Mäntsälän Anttilasta. Olen työskennellyt viimeiset 20 vuotta Maahanmuuttovirastossa, tällä hetkellä tarkastajana kansalaisuusyksikössä. Harrastan metsästystä, lukemista, elokuvia, ratsastusta sekä yhdistystoimintaa. Aiempaa poliittista kokemusta löytyy seuraavasti:
Kunnalliset luottamustoimet
Pyhäjärven kaupunginvaltuuston varajäsen 1997-2000
Pyhäjärven koululautakunnan jäsen 1997-2000
Pyhäjärven kaupunginhallituksen varajäsen 1999-2001
Pohjois-Pohjanmaan maakuntavaltuuston jäsen 2001-2004 ja 2009-2011
Pyhäjärven kaupunginvaltuuston jäsen 2001-2004 ja 2009-2011
Jokilaaksojen poliisilaitoksen neuvottelunnan jäsen 2009-2011
Pyhäjärven kaupungin edustaja Pohjois-Pohjanmaan
kuntien edustajakokouksessa 2001-2004 ja 2009-2011
Nivala-Haapajärven seutukuntavaltuusto 2009-2011
Pohjois-Pohjanmaan liiton nuorisofoorumin jäsen 2005-2008
Järvenpään kaupunki, vaalilautakunta 22.1.2012
Järvenpään kaupunki, vaalilautakunta 5.2.2012
Järvenpään kaupunki, vaalilautakunta 9.4.2017
Itä-Uudenmaan käräjäoikeuden lautamies 10.2.2025 alkaen
Puolueen luottamustoimet
Suomen Keskustan puoluekokousedustaja 1996-2012, 2018 ja 2024
Suomen Keskustanuoret (NKL) liittokokousedustaja 1996-2009
Keskustanuorten Pohjois-Pohjanmaan piirin johtokunta 1998-2005
Keskustanuorten valtuuskunnan jäsen 2000-2005
Keskustanuorten liittohallituksen jäsen 2008-2009
Keskustanuorten liittohallituksen työvaliokunnan jäsen 2008-2009
Suomen Keskustan puoluevaltuuskunta 2008-2010
Mäntsälä on yli 20 000 asukkaan kunta ja tämän kokoisen kunnan palveluvalikoimaan kuuluu kunnon vesiliikuntakeskus. Ei mikään pieni perusuimahalli, koska se tuottaisi vain tappiota ja keräisi vähän kävijöitä. Mäntsälä tarvitsee Järvenpään uimahallin tasoisen vesiliikuntakeskuksen sillä erolla, että uima-altaan tulee olla 50 m allas ja vesiliikuntakeskus tulee olla höyrysaunalla ja hyppyaltaalla varustettu.
Verohallinto on linjannut, että se ryhtyy nostamaan kiinteistöjen verotusarvoja lähemmäksi reaaliarvoja. Tämä johtaa kiinteistöverojen reiluun kasvuun kotitalouksilla ellei kunta vastaavasti tule vastaan kiinteistöveroprosenttien alentamisen muodossa. Vaikka verotuksen painopistettä on siirretty lievästi kiinteistöverotuksen suuntaan niin kotitaloudet eivät kestä verorasituksen lisäämistä ilman, että kiinteistöveroprosenteissa tullaan kunnan puolelta vastaan verohallinnon verotusarvomuutosten jälkeen.
Olen jo aiemmalla 15-vuotisella kunnallisella luottamusmiesurallani vuosina 1997-2011 todennut, että ei pidä antaa liikaa lupauksia tai hirttää mielipidettään kiinni liian monessa asiassa, koska toimintaympäristö voi muuttua rajusti ja ennakoimattomasti. Viitaten poliittiseen kokemukseeni lupaan tehdä parhaani vastuullisesti ja kestävästi. Sen enempää ei ole viisasta luvata, kenenkään.