Ekonomi ja filosofian maisteri, Keskustan Turun kunnallisjärjestön puheenjohtaja, reservin luutnantti ja isä.
Nämä vaalit ovat Turussa ratikkavaalit. Jos pääsen turkulaisia edustamaan valtuustoon, tulen äänestämään ratikkaa vastaan. Äänestämällä keskustaa annat äänesi järkevälle ja koko Turun kattavalle busseihin perustuvalle joukkoliikenteelle.
Raitiotien rakentaminen on investointina aivan liian suuri talousongelmien kanssa painivalle kaupungille. Jo alun alkaenkin Turun raitiotien yleissuunnitelman mukaan suunniteltu linjaus on taloudellisesti kannattamaton ja busseihin verrattuna satoja miljoonia kalliimpi. Ratikan uusimman kustannusarvion kuulemme vasta vaalien jälkeen, mutta hinta tulee nousemaan reilusti ja se heikentää kannattavuutta entisestään.
On myös huomiotava, että jos sadat miljoonat investoidaan yhteyteen Varissuolta satamaan, se on pois muista joukkoliikenneinvestoinneista. Joukkoliikennettä tarvitaan kaikkialla Turussa, mutta raitiotie palvelee vain pientä osaa kaupungin väestöstä.
Viime vuosina Turku on tullut surullisen kuuluisaksi budjettinsa ylittävistä investoinneista, jotka lopulta eivät hyödytä ketään, kuten funikulaarista ja Logomon sillasta. Turun hankintatoimea on kehitettävä siten, että
1. Suuret investoinnit paloitellaan pienemmiksi, jotta myös pienemmät yritykset voivat osallistua
2. Investoinneille asetetaan virkavastuulla toimiva valvoja, joka vastaa siitä, että budjetissa pysytään
3. Kilpailutusten perusteissa on huomioitava kotimaisuus ja ekologisuus, jotta torin kiviä ei tarvitsisi rahdata Kiinasta.