Olen 61 vuotias yrittäjä, eläkeläinen. Perheeseeni kuuluu vaimo, kaksi aikuista lasta ja viisi lastenlasta. Harrastan koirien kanssa lenkkeilyä ja koiranäyttelyitä. Sen lisäksi harrastuksiini kuuluu poliittinen vaikuttamistyö. Olen toiminut erilaisissa kunnallisissa, maakunnallisissa ja yrittäjäjärjestön luottamustehtävissä yli 40 vuoden ajan. Näihin tehtäviin olen hakeutunut ja yhä hakeutumassa siksi, että haluan vaikuttaa yhteiskunnan ja yhteisten asioiden hoitamiseen sekä kehittämiseen.
Ylöjärven kaupunki on ollut julkisuudessa viime aikoina erityisesti negatiivisessa mielessä niin Karhen koulun ja Kultakylä päiväkodin lakkauttamisen kuin Kalliomäen sekä Patakorven tuulivoimahankkeiden tiimoilta. Myöskään kaupunkiorganisaation sisäiset kärhämät eivät paranna julkisuuskuvaa.
Positiivista kuvaa kaupungin kehittämisestä ja huokuttelevaksi tekemisestä tulee luoda laajalla rintamalla niin, että houkutellaan sekä uusia asukkaita että muita toimijoita, kuten yrityksiä alueelle. Tämä vaatii kaupungin keskustelu- ja valmistelukulttuurin muutosta sanelusta neuvotteluun ja kompromissien tekemiseen, jotta vältytään liian kalliilta ja negatiivisilta turhilta päätöksiltä.
Kaupungin ydinkeskustan kehittäminen on kaupungin kokonaiskehityksen kannalta erittäin tärkeää. Kokonaisvaltainen kehittäminen luo tälle pohjan, kun kaikilla alueilla asuvat otetaan positiivisesti huomioon. Tämä vaatii sitä, että kaupungilla on tarjota monipuolista tonttivalikoimaa niin rakennusliikkeiden kuin yksityisrakentajienkin tarpeisiin. Lisäksi kaupunki ja sen lähikylät tarvitsevat rakennuspaikkoja myös haja-asutusalueille. Tällöin kaupunki pysyy houkuttelevana erilaisille perheille ja erilaisiin elämäntilanteisiin.
Kaupungin pitää olla kiinnostava myös erilaisille ja erikokoisille yrityksille, koska ne luovat uusia työpaikkoja ja kasvua kaupunkiin. Tämä vaatii Yrityspalvelun hyvä työn jatkumista ja erilaisille yrityksille kaavoitettuja erikokoisia ja sopivissa paikoissa sijaitsevia tontteja. Kaupungin tulee mös varautua siihen, että kysyntää saattaa muodostua totuttua huomattavsti suuremmillekin teollisuustonteille.
Toimivat liikenneyhteydet koostuvat hyvin palvelevasta julkisesta liikenteestä ja siihen liittyvistä riittävän laajoista liityntäparkkialueista, jotka ovat helposti saavutettavissa ja käytettävissä. Lisäksi tarvitaan hyvät yhteydet myös yksityisautoilla liikkuville ihmisille. Ylöjärvi on pinta-alaltaan niin laaja kaupunki, ettei täällä voi liikennettä suunnitella ilman yksityisautoilijoiden huomioon ottamista.
Ylöjärven keskustan alueelta tarvitaan niin suoria linja-autolinjoja Tampereen keskustaan ja Hervantaan kuin tiheää syöttöliikennettäkin Hiedanrannan raitiovaunupysäkille, josta on hyvät yhteydet eteenpäin.