Keskustan Etelä-Hämeen piirin syyskokous vaatii Kanta-Hämeen liikenneyhteyksien parantamisen nostamista kärkeen liikenneinfran kehittämisessä. Näitä ovat erityisesti VT 2:n, KT 54:n ja pääradan kehittämis- ja perusparannushankkeet.
Valtatie 2:n parannushankkeen rahoitus tulee saada hyväksytyksi eduskunnan käsittelyssä, jotta tien peruskorjaus, leventäminen ja muu turvallisuutta parantava kokonaisuus voidaan toteuttaa maakunnan kannalta merkittävällä tieosuudella Humppilassa. Samoin kantatie 54:n hankkeet tulee ottaa mukaan rahoitukseen, koska sekin sisältää merkittäviä parannuksia liikenneturvallisuuteen levennyksineen, riista-aitoineen ja kevyenliikenteen väylineen Hausjärvi-Loppi välillä. Hankkeissa tulee luonnollisesti ottaa huomioon tien ympärillä oleva maankäyttö ja järkevät kulkuyhteydet niille.
Raideliikenteen panostukset tulee kohdistaa pääradan perusparannushankkeisiin metsäradan sijaan. Pääradalla ei ole kapasiteettiongelmaa, vaikka metsäratahankkeen puolustajat niin antavat ymmärtääkin. Kanta-Hämeen elinvoimaisuuden, elinkeinojen harjoittamisen sekä asumisen mielekkyyden kannalta, ympäristöllisistä näkökohdista puhumattakaan, pääradan parantamisella on ratkaiseva merkitys. Keskustan Etelä-Hämeen piiri on alueiden kehittämisen, ei näivettämisen kannalla. Maallamme ei ole varaa hukata 2,6 miljardia euroa pelkästään valtion varoja todellisuudessa vain 14 minuuttia nopeampien ja merkittävästi kalliimpien Helsinki-Tampere -junien raiteisiin.