Keskustan Satakunnan piiri

Keskustalainen Satakunta on vahvan ruoantuotannon, teollisuuden ja energiantuotannon sekä kehittyvien kaupunkien, viihtyisien maaseutukuntien ja kylien maakunta. Erityispiirteemme muodostuvat meren läheisyydestä, pitkästä historiasta, laajoista peltoaukeista etelässä sekä pohjoisen jylhästä karuudesta.

Satakunnan Keskusta haluaa turvata satakuntalaisille tasapuolisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuteen positiivisesti katsovan maakunnan, jossa ihmisten on hyvä elää.

Mukaan Keskustan toimintaan?
Yhdessäoloa, vaikuttamista, verkostoja, kulttuuria, oppimista – tätä kaikkea on poliittinen järjestötoiminta.
Tervetuloa mukaan!

Piiritoimisto

Itäpuisto 9,
28100 Pori

Avoinna sopimuksen mukaan.

satakunta@keskusta.fi

Satakunnan Keskusta Facebookissa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Kunnia Ukrainalle!

On kulunut kaksi vuotta siitä, kun Venäjä aloitti julman hyökkäyssotansa Ukrainaan. Suomi seisoo Ukrainan rinnalla, tukemme jatkuu niin kauan kuin Ukraina tukeamme tarvitsee. Ukrainan asia on meidän asiamme.  🇺🇦 🇫🇮

Kunnia Ukrainalle!

On kulunut kaksi vuotta siitä, kun Venäjä aloitti julman hyökkäyssotansa Ukrainaan. Suomi seisoo Ukrainan rinnalla, tukemme jatkuu niin kauan kuin Ukraina tukeamme tarvitsee. Ukrainan asia on meidän asiamme. 🇺🇦 🇫🇮

#SlavaUkraini
... Näytä lisääSee Less

Seisomme vakaasti tavallisten ihmisten asialla.

#keskusta

Seisomme vakaasti tavallisten ihmisten asialla.

#keskustaKeskustan työkalupakista löytyy tavallisten ihmisten kannalta parhaat ratkaisut👇

💰Vähemmän velkaa kuin nykyhallitus

Seisomme vakaasti tavallisten ihmisten asialla. Lainaamme mielellämme työkalupakkia hallitukselle, joka on osoittanut kiinnostusta sitä kohtaan 🇫🇮

#keskusta
... Näytä lisääSee Less

Miksi koko rataverkon ongelmat laitetaan satakuntalaisten kannettavaksi? kysyy Eeva Kalli ... Näytä lisääSee Less

Työelämässä pitää olla myös turvaa, sanoo kansanedustaja Tuomaa Kettunen eduskunnassa Keskustan ryhmäpuheenvuorossa.

– Ei kaikkea voi ottaa vain duunarin selkänahasta, Kettunen sanoi.

Työelämää pitää kuitenkin uudistaa.

– Ihmisille pitää saada töitä ja ihmisiä pitää saada töihin.

Kuuntele koko puhe videolta.🍀
... Näytä lisääSee Less

Annika Saarikko jättää Keskustan puheenjohtajuuden kesäkuun Jyväskylän puoluekokouksessa.
Annika kertoi myös iloisia perheuutisia, perheeseen syntyy kesällä kolmas lapsi.

Kiitos, Annika, jo tähän asti Keskustan eteen tekemästäsi työstä ja kaikkea hyvää tulevaan! 💚💚💚

Annika Saarikko Keskusta

Annika Saarikko KeskustaPUHEENJOHTAJUUDEN PÄÄTÖS JA KESÄVAUVA

Olen saanut johtaa Keskustaa kohta neljän vuoden ajan.

Kaikkiaan vastuutehtäväni Keskustan johdossa alkoivat jo liki 14 vuotta sitten, varapuheenjohtajaksi valinnasta Lahden puoluekokouksessa vuonna 2010.

Olen saanut Keskustalta valtavasti. Ja kaiken, mitä olen osannut takaisin antaa - niin olen tehnyt.

Kesäkuun puoluekokouksessa kapula siirtyy seuraavalle. En tavoittele jatkokautta puheenjohtajana. Nyt on hyvä ja oikea aika väistyä tehtävästä.

Oma vuoroni johtaa tätä rakasta kansanliikettä sattui poliittisesti haastavaan aikaan, ääripäistyvän politiikan aikakauteen. Vuosiin mahtui paljon eivätkä kaikki omat tai muiden odotukset täyttyneet. Sellaista politiikassa joskus on.

Seison tärkeimpien isänmaan valintojemme takana: Suomen johtaminen läpi globaalin pandemian ja maan vieminen puolustusliitto Naton jäseneksi olivat välttämättömiä ja ne johdimme onnistuneesti maaliin. Seison myös sen valinnan takana, että vaalitappion jälkeen paikkamme oli oppositiossa - se oli kansan viesti Keskustalle.

Ratkaisuni taustalla on myös perheemme elämään liittyviä iloisia asioita. Ne ovat myös syy kertoa puheenjohtajuuden luopumisen päätöksestä jo nyt.

Jos kaikki sujuu hyvin, perheeseemme syntyy heinäkuun puolivälissä kolmas lapsi. Raskaus on nyt lähestymässä puoltaväliä. Hän on toivottu pikkusisarus nyt 4-ja 9-vuotiaille pojillemme. Voin toistaiseksi hyvin ja pyrin hoitamaan mahdollisuuksien mukaan kauteni loppuun täysimääräisesti. Jään perhevapaalle eduskuntatyöstä kevätkauden päätteeksi.

Olen saanut vaativien, poliittisten tehtävien kanssa rinnakkain perustaa perheen ja elää hyvää arkea läheisteni kanssa. Olen siitä onnellinen.

Toivon, että ratkaisuni on voinut ja voi toimia rohkaisuna myös muille perheestä tai vielä yhdestä lapsesta haaveilevalle. Lapset ovat suuri lahja - ja perhe elämäni tärkein asia.

Työ puheenjohtajana jatkuu yhä kesäkuun puoluekokoukseen asti. Sitä ennen käydään muun muassa tärkeät EU-vaalit.

Kun vajaa vuosi sitten eduskuntavaalien jälkeen päätin jatkaa puheenjohtajakauteni loppuun, taustalla oli halu rauhoittaa tilanne ja siirtää puolue oppositiotaipaleelle - omalle keskustalaiselle linjalle. Sillä polulla me nyt olemme.

Olen vakuuttunut siitä, että seuraajani saa luotsata keskustaa lisääntyvän luottamuksen tuulessa. Toivon, että tehtävä kiinnostaa monia upeita poliitikkojamme.

Jatkan rakastamani kansanliikkeen palveluksessa uudessa roolissa kesän kokouksen jälkeen, aatesisarteni- ja veljieni rinnalla. Siirryn riviin tätä kokemusta rikkaampana ja sen muokkaamana.

Lataa lisää

Instagramista

#keskusta @suomenkeskusta

#keskusta @suomenkeskusta

Kiitos. 🇫🇮💜
Kiitokset kaikille äänestäjille, valitsijayhdistykselle, koko upealle kansanliikkeelle ja erityisesti kiitos Olli!

Olli Rehn teki hienon ja omannäköisensä vaalikampanjan. Hän oli ja on vakaa kuin kallio. Vaalityö sai mukaansa monia suomalaisia.

Olli otti rohkeasti kantaa ja oli näkemyksellinen. Hän edustaa vahvaa kansanvaltaa, maltillista toimintatapaa ja kaikkien Suomen alueiden ääntä.

Sekä Ollin valitsijayhdistys että Keskusta tekivät yhteistyössä nousujohteisen kampanjan. Se ei valitettavasti riittänyt toiselle kierrokselle.

Puolueena Keskusta ei ota kantaa toisen kierroksen ehdokkaisiin. Luotamme, että Olli Rehniä äänestäneet henkilöt ja muut suomalaiset osaavat itse tehdä viisaan harkinnan.

Onnittelut Alexander Stubbille ja Pekka Haavistolle!

@olli_rehn  @suomenkeskusta #vakausonvalttia

Kiitos. 🇫🇮💜

Onnittelut Alexander Stubbille ja Pekka Haavistolle!

@olli_rehn @suomenkeskusta #vakausonvalttia

Tule mukaan Keskustaan!

Keskustan jäsenyys on valinta vakaan ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan puolesta. Nojaamme sivistykseen, työhön ja välittämiseen. Jäsenyys tukee Keskustan työtä ja antaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa Keskustan politiikkaan.

Liity Keskustan jäseneksi nettisivuillamme!
Linkki löytyy profiilin linkkipuusta.

Tule mukaan Keskustaan!

Liity Keskustan jäseneksi nettisivuillamme!
Linkki löytyy profiilin linkkipuusta.

Hyvää vaalipäivää! 🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Äänestä viisaasti - Olli Rehn 3️⃣ ehdokas, joka rakentaa siltoja tässä vastakkainasettelun maailmassa.

@ollirehn2024 #ollirehn2024 #presidentinvaalit2024 #vakaakuinkallio

Hyvää vaalipäivää! 🇫🇮🇫🇮🇫🇮

@ollirehn2024 #ollirehn2024 #presidentinvaalit2024 #vakaakuinkallio
...

Lauantaina vielä painetaan! 💪 Monenlaista menoa luvassa! 😎 Toivottavasti tavataan vaikka linjoilla!
La 27.1. klo 17 Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa live!
👍🇫🇮3️⃣
Tule mukaan!

@ollirehn2024 #ollirehn2024 #presidentinvaalit #loppukiri #vakaakuinkallio

La 27.1. klo 17 Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa live!
👍🇫🇮3️⃣
Tule mukaan!

@ollirehn2024 #ollirehn2024 #presidentinvaalit #loppukiri #vakaakuinkallio

Tuuliset ajat vaativat vakautta ja varmuutta – siksi Olli Rehn
Poliittiselta keskikentältä ponnistavana Olli Rehnillä on parhaat edellytykset yhdistää suomalaisia. Ja nyt jos koskaan tarvitaan vastakkainasettelun sijaan sillanrakennusta, joka vahvistaa yhteenkuuluvuutta, joukkuehenkeä ja kriisinkestävyyttä.
11.1.2024 / Uutiset
15.11.2023 / Uutiset