Keskusta tekee töitä, jotta Kanta-Hämeen maakuntaa kehitetään tasapuolisesti kaikkialla. Hyvinvointialueellamme jokainen seutukunta ja kunta on otettava huomioon. Jokaisesta kunnasta on löydyttävä käyttäjiä palveleva ja käyttäjien tarpeisiin perustuva SOTE-asema.

Hoito tulee saada oikea-aikaisesti. Etäyhteyksillä ja liikkuvilla palveluilla voidaan parantaa esimerkiksi erikoissairaanhoidon palveluiden saatavuutta läheltä unohtamatta mainittuja fyysisiä lähipalveluita. Perustason palvelut on saatava läheltä ja laadukkaina.

Hyvinvointialueen palvelujen tuottamisessa tarvitaan ammattitaitoista henkilöstöä. Palkkauksen parantamisella ja harmonisoinnilla sekä osaamisen että työolojen kehittämisellä voidaan lisätä alan pito-ja vetovoimaa. Niillä houkutellaan myös uusia alan ammattilaisia. Muutoksen keskellä pitää hoitohenkilöstölle johtajineen antaa työrauha tehdä tärkeää työtään.

Myös pelastustoimen palvelut tulee säilyttää lähipalveluna. Sopimuspalokuntatoiminta on turvattava kaikissa Kanta-Hämeen alueen kunnissa ja ne tulee resursoida riittävästi.

Keskustan Etelä-Hämeen piiri ry
piirihallitus

Keskustan Etelä-Hämeen piirin vuosikokous vaatii maan hallitukselta kiireellisiä vaikuttamistoimenpiteitä Euroopan komissioon ja parlamenttiin, jotta EU:n ilmastopakettiin esitetyt kiristykset eivät toteudu. Eräät suomalaiset europarlamentaarikot ovat nimittäin esittäneet hiilinielujen globaalin tavoitetason merkittävää korottamista. Tästä aiheutuisi Suomen metsätaloudelle merkittävät vahingolliset seuraukset: talousmetsien hakkuumäärää jouduttaisiin pudottamaan roimasti ja Suomen metsistä jouduttaisiin suojelemaan jopa yli 30 %.
12.5.2022 / Blogi
4.5.2022 / Kirjat
Venäjän hyökkäysota on muuttanut turvallisuusympäristöämme. Lisäksi elämme sota-ajan hintoja, joiden osalta on rehellistä sanoa, ettei kaikkea voida kompensoida. Tämä hallitus ei ole helppoa päivää nähnytkään
4.5.2022 / Blogi