Eduskuntavaalien 2.4.2023 jäsenäänestys- ja ehdokasasetteluaikataulu

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri ry:n tavoitteena on, että Vaasan vaalipiirissä järjestetään jäsenäänestys eduskuntavaaliehdokkaista 9.-11.9.2022.

Paikallisyhdistykset ml. kuntayhdistys ja muut perusjärjestöt* voivat nimetä yleisen kokouksensa tai sen valtuuttaman johtokunnan/hallituksen päätöksellä enintään kaksi henkilöä jäsenäänestykseen. Jäsenäänestysasia on paikallisyhdistysten syyskokousten 2021 malliesityslistoilla.

Perusjärjestön esitykset eduskuntavaaliehdokkaista tulee tehdä piirille (etela-pohjanmaa@keskusta.fi) 19.8.2022 mennessä. Esitykset tulee tehdä kirjallisesti (pohjan löydätte täältä) ja mukaan on liitettävä ehdokkaan kirjallinen suostumus (ehdokkaan tulee täyttää kaksi lomaketta ne löytyvät täältä ja täältä). Tämän jälkeen piirihallitus käy läpi esitykset ja päättää tarvittaessa jäsenäänestyksen järjestämisestä.

*paikallisyhdistykset, kuntayhdistykset, naisten paikallisyhdistykset, nuorten paikallisyhdistykset ja keskustaopiskelijoiden paikallisyhdistykset. Ei kunnallisjärjestöt.

Sihto: Vapautus asiakasmaksuista on pikkulotille suuri taloudellinen helpotus
On hienoa, että tulevaisuudessa ei peritä enää asiakasmaksuja Lotta Svärd -järjestön pikkulotta-toimintaan osallistuneilta kunniakansalaisiltamme. Tänä päivänä pikkulotat tarvitsevat paljon hoivaa ja hoitoa ja monilla heillä on pieni eläke, kirjoittaa aluevaltuutettu, kansanedustajaehdokas ja Etelä-Pohjanmaan Lottaperinne ry:n hallituksen puheenjohtaja Paula Sihto.
6.12.2022 / Blogi
Kivisaari: Kehitysvammaisten oikeus työelämään
Pasi Kivisaari kirjoittaa blogitekstissään kehitysvammaisten oikeudesta työelämään. Vietämme kehitysvammaisten ihmisten oikeuksien viikkoa 1.12. – 7.12.
5.12.2022 / Blogi
Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Savola kiittää eduskuntaryhmänsä jämäkkää toimintaa luonnonsuojelulain eduskuntakäsittelyssä. Metsäalan asiantuntijat toivat lain valiokuntakäsittelyn aikana näkemyksiä, joiden mukaan asetus uhanalaista luontotyypeistä ja niiden huomioimisesta päätöksenteossa olisi voinut vaikuttaa puumarkkinoiden kautta omaisuuden suojaan. Riskinä oli tilanne, jossa puu ei menisi kaupaksi, mutta maanomistaja ei ole oikeutettu asianmukaiseen korvaukseen. Vaarana olisi ollut jopa kahden miljoonan talousmetsähehtaarin sosialisointi.
2.12.2022 / Uutiset
EtusivuUutisetEduskuntavaalien 2.4.2023 jäsenäänestys- ja ehdokasasetteluaikataulu