Louna Yli-Hemminki – esittely

Louna Yli-Hemminki on ehdolla Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin varapuheenjohtajaksi.

Olen Louna Yli-Hemminki, 19-vuotias paljasjalkainen seinäjokinen. Olen pyrkimässä Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin varapuheenjohtajaksi.

Toimin tällä hetkellä Etelä-Pohjanmaan Keskustanuorten hallituksen jäsenenä sekä Keskustanuorten liittohallituksen jäsenenä. Aikaisempaa taustaa minulla on Seinäjoen nuorisovaltuustoon puheenjohtamisesta ja yhdistystoiminnasta partion kautta. Kiinnostus yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen heräsi yläkoulun oppilaskunnan hallituksesta, jonka puheenjohtajana toimin.

Haluan tuoda piirin toimintaan mukaan nuorten ajatuksia. Keskustan tulevaisuudessa nuorten innostaminen on erityisen tärkeää ja koen, että nuorten mielenkiintoa Keskustaa kohtaan pitää saada kasvatettua. Nuorena minulla on tähän hyvät eväät.

Suomalaisten kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista on pidettävä lujasti kiinni. Nuoret ovat maamme tulevaisuus ja ikäihmiset ansaitsevat arvostusta myös elämänsä viimeisiin vuosiin. Laajat kouluttautumismahdollisuudet ja tiede ovat ratkaisu epävarmaan tulevaisuuteen.

Tulevaisuudessa Keskustan tulee panostaa yhdistäviin asioihin. Keskustan tulee olla sopiva vaihtoehto myös nuorille. Näin saadaan yhdessä rakennettua valoisaa tulevaisuutta!

Louna Yli-Hemminki

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset
EtusivuUutisetLouna Yli-Hemminki – esittely