Merja Rintamäki – Minun tarinani

Merja Rintamäki on ehdolla Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin varapuheenjohtajaksi.

Hei.

Olen 55-vuatias Rintamäen Merja Vaasan Vähästäkyröstä.
Synnyin maatalon vanhimmaksi lapseksi ja olen pienestä pitäen oppinut arvostamaan työntekoa ja kökkä eli vapaaehtoostyötä.
Perheessäni oli kolme eri sukupolvea eli olen luontaisesti oppinut elämään yli sukupolvien yhteistyötä tekemällä isovanhempieni ansiosta.
Keskustalaisuus ei ole tullut äirinmairon mukana vaan ihan oman arvomailman kautta.
2005 minut keksittiin ehdolle kunnallisvaaleihin Vähässäkyrössä.
Heti ensimmäisellä kerralla valtuustoon.
Kaksi kautta itsenäisessä Vähässäkyrössä valtuutettuna ja sitten kuntaliitoksen myötä Vaasan kaupungin politiikkaan mukaan puollustamaan pikkuruisen kuntani puolia.
Vaasan kaupunginhallitus tuli tutuksi ja valtuusto työskentely ihan tähän päivään saakka sekä eri lautakuntien.
Olen toiminut ahkerasti puolueessa kunnallisjärjestössä ja paikallisyhdistyksessä.
Piirin tasolla piirihallituksessa ja piirin varapuheenjohtajana.
Toimin kentän, jäsenen ja heirän äänitorvena piiriin päin.
Ei ole aktiivista toimintaa puolueessa jos ei ole tekeviä käsi maakunnissa.
Heistä pitää pitää huolta ja innostaa tekemään vaalien väleissäkin.
Siksi vuoresta  2012 olen järjestänyt kimppakyytiä Pohjanmaalta Etelä-Pohjanmaan kautta puolue kokouspaikoille.
Puolueen vaaliristeilyille on menty jopa kolmella linja-autolla.
Eduskuntaan on käyty tutustumassa kaikille avoimilla retkillä vuosittain.
Puhukoot muut politiikkaa.
Olen se joka arvostaa ja panostaa ihmiseen ja jäseneen, joka on valmis toimimaan tämän kansanliikkeen hyväksi ja puolesta.
Jalkautuminen kansan pariin  on se näkyvintä ja tuloksia tuovaa sekä yhteishenkeä kohotavaa upeaa toimintaa!
Olen toimelias  piirin varapuheenjohtaja myös jatkossa -teirätte mitä saatte -toimintaa monessa muorossa!
T: Merja

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset
EtusivuUutisetMerja Rintamäki – Minun tarinani