Sari Palmu – tervehdys teille kaikille!

Olen Sari Palmu Alajärveltä. Olen ehdokkaana Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtajaksi. Koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja ja aikoinaan kävin koulutuksen myös maatalousyrittäjyyteen. Johtamisen erityisammattitutkinto on loppusuoralla. Tällä hetkellä työskentelen tiimivastaava- sairaanhoitajana tehostetussa palveluasumisyksikössä ja olen mukana tilamme toiminnassa. Perheeseeni kuuluvat aviomies ja 18 ja 21- vuotiaat lapset. Olen Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin varapuheenjohtaja ja Keskustanaisten Etelä-Pohjanmaanpiirin puheenjohtaja, kuulun puoluehallitukseen ja puoluevaltuustoon. Olen Alajärven kaupunginvaltuuston ja hallituksen jäsen, aluevaltuutettu ja henkilöstö- ja kehittämislautakunnan puheenjohtaja sekä Etelä-Pohjanmaan liiton MYR.n jäsen.

Keskustalaisuus on kuulunut elämääni aina. Molemmat vanhempani olivat aktiivisesti mukana politiikassa ja jo pienestä pitäen sain olla mukana kokouksissa ja tupailloissa. Keskustanuorten toimintaan pääsin mukaan 15-vuotiaana ja hyvin pian myös paikallisyhdistyksemme toimintaan. Tunnen tämän järjestön läpikotaisin, tunnen sen hyvät ja huonot puolet. Keskustan kannatus on todella huolestuttavalla tasolla. Monet ihmiset ovat kokeneet, että Keskusta ei kuuntele tai välitä heidän huolistaan. Tämä on ollut aistittavissa pitkään. Kentältä tuotua viestiä ei ole kuunneltu ja sitä ei ole uskottu. Näin ei voi jatkua! Keskustan järjestörakenne on kattava, mutta se ei toimi niin kuin sen pitää toimia. Rakenteemme on raskas, ja liian moni paikallisyhdistys nukkuu Ruususen unta, ne aktivoituvat kerran neljässä vuodessa, kuntavaalien kynnyksellä. Muutamissa kunnissa on siirrytty kuntayhdistysmalliin, mutta riittääkö se houkuttelemaan uusia toimijoita joukkoomme. Toimintamme täytyy olla ketterää ja houkuttelevaa. Matalankynnyksen toimintaa on järjestettävä sekä Etelä-Pohjanmaalla että Pohjanmaalla. Piirin ja sisarjärjestöjen yhteistyötä on tiivistettävä. Meidän on pohdittava ovatko teemayhdistykset mm. maatalous-, koulutus-, yrittäjyys-, palkansaajienyhdistykset sellainen toimintamalli, jolla saisimme uusia toimijoita mukaan.

Järjestöaktiivien rivit ovat harventuneet, he hoitavat kahvitukset, tilaisuudet ja ehdokashankinnat ja muut vaadittavat tehtävät. Tämä joukko on Keskustalle kultaakin kalliimpaa, he haluavat antaa aikaansa kansanliikkeellemme. Yhteiskuntamme on muuttunut merkittävästi – kilpailemme ihmisten ajasta, ja nykyään ihmiset miettivät tarkkaan, mihin he haluavat käyttää aikaansa. Viimeistään vaalitappion ja paikan oppositiossa täytyy herättää keskustalaiset. Nyt on meidän tehdä työtä kannatuksemme nostamiseksi ja järjestötoiminnan organisoimiseksi uudelleen. Ja kaikkein tärkeintä, meidän täytyy löytää yhteinen tie ja päämäärä. Meidän täytyy löytää yhdistävät tekijät eikä meitä erottavat. Meitä kaikkia tarvitaan ja työtä riittää kaikille. Ihmisten kohtaamisia täytyy lisätä, ne ovat kantava voima ja liima, joka sitoo meidät yhteen. Nyt on aika kääriä hihat ja ryhtyä töihin. Tähän työhön olen valmis, jos annatte siihen mahdollisuuden.

Sari Palmu

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset
EtusivuUutisetSari Palmu – tervehdys teille kaikille!