Olli Rehn on presidentiksi sopiva ja vakaa kuin kallio

Etelä-Pohjanmaan Keskusta tukee Olli Rehniä tasavallan presidentiksi. Suomi saa hänestä koko kansan presidentin, vakaan ja suomalaisia ymmärtävän.

Suomen presidentti on ulkopolitiikan johtaja. Suomen ulkopoliittinen ympäristö on muuttunut Venäjän hyökkäyssodan vuoksi. Myös hybridivaikuttaminen on lisääntynyt.

Suomi on puolustusliitto Naton jäsen täysin oikeuksin ja velvollisuuksin. Nato vahvistaa yleiseen asevelvollisuuteen ja reserviläisiin perustuvaa puolustusratkaisuamme.

Seuraavalta tasavallan presidentillä tulee olla vankkaa johtamisosaamista, paineensietokykyä ja kansainvälistä osaamista. Rehn on osoittanut Euroopan unionin komissaarina, elinkeinoministerinä ja
Suomen Pankin pääjohtajana kykyä vaikeidenkin kriisien ratkaisujen etsijänä. Hänellä on kokemuksen kautta laajat kansainväliset verkostot.

Presidentti on puolustusvoimien ylipäällikkö. Reservin luutnanttina Olli Rehn omaa vahvan ymmärryksen ja pohjan suomalaisesta asevelvollisuudesta sekä sen johtajakoulutuksesta.

Olli Rehn on vakaa kuin kallio. Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan keskustalaiset seisovat hänen valintansa takana ensi vuoden presidentinvaaleissa.

Etelä-Pohjanmaan Keskustan piirikokous 11.11.2023

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset
EtusivuUutisetOlli Rehn on presidentiksi sopiva ja vakaa kuin kallio