“Ilman Keskustaa ja Golfvirtaa täällä olisi todella kylmä”
– vanha lappilainen sanonta

Tervetuloa Peräpohjolan piirin sivuille. Näiltä sivuilta löydät mm. piirin hallinnon ja piirin alueella toimivien keskustalaisten kunnallisjärjestöjen ja kansanedustajien yhteystietoja. Sivuilta löytyvät myös piirin kannanotot ja ohjelmat.

Liittymällä jäseneksemme pääset mukaan puolueen päätöksentekoon, saat tiedotteita sekä ajankohtaisia kyselyjä järjestöstä ja politiikasta. Jäsenenä voit osallistua oman kuntasi keskustan kokouksiin äänivaltaisena edustajana.

Keskustanuorten jäsenenä saat uusia ystäviä ympäri Lappia, verkostoidut muiden nuorten päättäjien kanssa ympäri Suomen sekä saat kotiisi sekä jäsenlehti Juuren.

Lue lisää toiminnastamme ›

Piiritoimisto

Valtakatu 25, 1 krs.
94100 Kemi

Avoinna sopimuksen mukaan, pääsääntöisesti arkipäivisin.

perapohjola@keskusta.fi

Peräpohjolan Keskusta ei hyväksy Länsi-Pohjan keskussairaalan alasajoa
Länsi-Pohjan keskussairaalan synnytysosasto on ollut moneen otteeseen uhattuna, mutta nyt koko sairaalan tulevaisuus ollaan murskaamassa kymmenen vuoden määräaikaisella siirtymäkaudella ympärivuorokautisesta päivystävästä sairaalasta suppeaksi terveydenhoidon yksiköksi.
15.10.2020 / Uutiset
Peräpohjolan ja Lapin Keskustapiirien SOTE-lausunto
Piirit esittävät, että osana sote-uudistusta terveydenhuoltolakiin tulee kirjata Lapin maakunnalle oikeus pitää yllä kahta erikoissairaanhoidon ympärivuorokautista yhteispäivystystä tarkoituksenmukaisessa laajuudessa, joiden rahoitus varmistetaan lainsäädännössä. Piirit esittävät lakiin kirjattavaksi alueiden sisäinen ratkaisuvalta huolehtia päivystyksen erikoisalojen sijoittumisesta kahteen eri yksikköön. Tällä tarkoitetaan vaativaa yhteispäivystystä useammalla erikoisalalla molemmissa yksiköissä, eikä pelkästään niin kutsuttua terveyskeskustasoista päivystystä. Lähtökohtana on vastata alueen asukkaiden suureen huoleen eli turvata palvelujen saaminen lähisairaalasta.
25.9.2020 / Uutiset
Peräpohjolan Keskusta: Pienvesivoimaloista luovuttava
Peräpohjolan Keskusta kiirehtii pienvesivoimaloista luopumista. Suomen hieman yli kahdesta sadasta vesivoimalasta reilu 150 kappaletta on alle viiden megawatin laitoksia. Pienillä voimaloilla on padottu kymmeniä jokia, mutta niiden osuus Suomen vesivoimatuotannosta on vain viisi prosenttia.
8.9.2020 / Uutiset

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ei tapahtumia

Kaikki tapahtumat