Tervetuloa

Täältä löydät Turun Keskustan nettisivut!

Turussa toimii Keskustan kunnallisjärjestö, paikallisyhdistyksiä ja -osastoja sekä Keskustanaisten ja Keskustanuorten omat yhdistykset. Yhteystiedot lisätään myöhemmin.

Turun Keskustan kuntavaaliohjelma 2021

Allaolevasta linkistä pääset tutustumaan Turun Keskustan kuntavaaliohjelmaan.

Turun Keskusta Kuntavaaliohjelma 2021

Turun Keskustan pormestariohjelma 2021

Ohjelma pdf -muodossa: Turun Keskustan Pormestariohjelma

Linkki sähköiseen kansioon: Turun Keskustan pormestariohjelma

Turun Keskusta

Turun Keskustan ehdokkaat

Löydä oma ehdokkaasi

Tutustu ehdokkaisiin ›

Paikalliset vaaliteemat

ARKIJÄRJELLÄ PAREMPI TURKU

Turkua kehitetään yhdessä – meille kaikille

Alueiden yhdenvertaisuus ja kehittämisen tasapaino

Jokaisella oikeus lähiluontoon

Järkevät liikenneratkaisut

Kulttuuri luo hyvinvointia

Tolkkua hankkeisiin ja investointeihin, lähtökohdaksi hyvinvointi

Keskusta Turussa

Lämpimästi toivotamme sinut mukaan tekemään Turusta entistäkin paremman kunnan asua ja yrittää!

Olemme tavattavissa vaalienkin välillä, voit ottaa yhteyttä luottamushenkilöihimme. Henkilökohtaiset yhteystiedot lisätään myöhemmin. Voit ottaa yhteyttä kunnallisjärjestöön osoitteessa turku@keskusta.fi

Petri Nyström

Keskustan Turun kunnallisjärjestön puheenjohtaja

Turun Keskustan ehdokkaat kuntavaaleissa 2021

Ei tulevia tapahtumia.

———–

Menneet tapahtumat

Ke 25.11.2020
Kunnallisjärjestön vuosikokous

Ajankohtaista

Tutustu Turun Keskusta ke 25.11.2020 hyväksyttyyn pormestariohjelmaan alla olevasta linkistä

Turun Keskustan pormestariohjelma

Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta
Varsinais-Suomen Keskustan lauantaina kokoontunut piirikokous on myös valinnut piirille uuden johdon vuodelle 2022. Puheenjohtajaksi valittiin Pekka Kuusisto Laitilasta, joka on toiminut kuluvana vuonna piirin varapuheenjohtajana. Kuusisto on 38-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön myyntipäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa. Valinta tehtiin piirikokouksessa yksimielisesti. Varapuheenjohtajiksi valittiin jatkamaan Julia Koskinen Turusta ja uutena Johanna Riski Salosta. Varapuheenjohtajat ovat tasa-arvoisia.
13.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskusta asetti aluevaaleihin ensimmäiset 77 ehdokasta
Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous kokoontui Turussa, kokoushotelli Linnasmäessä lauantaina. Kokouksessa oli paikalla noin sata virallista piirikokousedustajaa, kokous käsitteli erityisesti valmistautumista tammikuussa käytäviin, ensimmäisiin aluevaaleihin. Kokous asetti myös ensimmäiset 77 ehdokasta aluevaaleihin, ja valtuutti piirihallituksen täydentämään listaa.
13.11.2021 / Uutiset
Johanna Pohjonen Varsinais-Suomen Keskustan aluevaalikoordinaattoriksi
Varsinais-Suomen Keskusta on valinnut aluevaalikoordinaattoriksi turkulaisen sairaanhoitajan ja terveystieteiden maisteriopiskelija Johanna Pohjosen, 29. Aluevaalikoordinaattorin tärkein tehtävä on tukea ehdokkaita ja paikallisia keskustajärjestöjä aluevaalikampanjassa sekä toteuttaa piirin yhteistä viestintää. Pohjonen aloittaa tehtävässään perjantaina 12.11.
29.10.2021 / Uutiset

Kunnallisjärjestön hallitus 2020