Keskustan arvot:

• Ylisukupolvisuus ja kohtuullisuus,
  • Kestävä luontosuhde
  • Paikallisuus

Sytyttikö Keskustan arvot? Lähde ehdolle kunta- ja aluevaaleihin!

Piiritoimisto

Linnankatu 21 B 35
20100 Turku

Tapaamiset piiritoimistolla vain etukäteen sopien.

varsinais-suomi@keskusta.fi

Tilda Karhumaa Varsinais-Suomen Keskustan poliittiseksi asiantuntijaksi
Varsinais-Suomen Keskustan piirihallitus on päättänyt valita piirin poliittiseksi asiantuntijaksi 21-vuotiaan Tilda Karhumaan. Laukaalaislähtöinen Karhumaa aloittaa tehtävässään toukokuun lopulla.
14.5.2024 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous: Opiskeluhuollon palvelut laitettava kuntoon Varsinais-Suomen hyvinvointialueella
Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous vaatii opiskeluhuollon palveluille työrauhaa, ja tyrmää Orpon hallituksen selvitystyön siirtää opiskeluhuoltopalvelut takaisin kunnille. Samalla palvelut on laitettava kuntoon Varsinais-Suomen hyvinvointialueella.
18.4.2024 / Uutiset

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ei tapahtumia

Kaikki tapahtumat

Varsinais-Suomen Keskusta Facebookissa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Keskustan aluevaltuustoryhmän aloite: ammatinharjoittajamallia edistettävä!

Suomessa ja Varsinais-Suomessa on valtava pula lääkäreistä, ja pakon edessä palveluita on jouduttu hankkimaan kalliiden ostopalveluiden kautta. Samaan aikaan paine etsiä säästöjä on valtava. Lääkäri-potilas -suhteet ovat lyhyitä, ja sosiaali- ja terveyspalveluiden kustannukset kasvavat.

Meidän tulee taata jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut sekä edistää väestön terveyttä. Rakenteiden ja toimintatapojen uudistaminen on välttämätöntä, jotta terveydenhuolto voidaan turvata myös jatkossa.

Varsinais-Suomen hyvinvointialueella tulisi siksi edistää ammatinharjoittajamallia sekä omalääkärimallia myös omassa toiminnassaan. Mallissa ammatinharjoittajat toimivat lääkäreinä, jotka tuottavat perustason julkisen terveydenhuollon palveluita tietylle väestöjoukolle. Malli on käytännössä siis yrittäjyyteen perustuva omalääkärimalli.

Omalääkärimalli takaa hoidon jatkuvuuden tuoden samalla säästöjä. Kun asiakas tuntee lääkärin ja lääkäri asiakkaansa, säästytään ajalta ja vaivalta, kun asiakkaan ei tarvitse avata taustaansa ja tilannettansa joka kerta uudelleen. Lääkäri huomaa myös herkemmin muutokset tutun asiakkaan terveydentilassa, ja hoitosuhteen jatkuvuuden on todettu vähentävän sairastavuutta ja kuolleisuutta.

Jatkuu kommenteissa
... Näytä lisääSee Less

Keskustan aluevaltuustoryhmän aloite: ammatinharjoittajamallia edistettävä!

Jatkuu kommenteissa

Kiitos!💚

Kiitos jokaiselle upealle ehdokkaallemme, erityisesti Piialle, Pertulle ja Timolle! Kiitos Keskustaa ja ehdokkaitamme äänestäneille. Kiitos myös valtavan työn tehneille tukijoukoille ja aktiiveille!

Tästä on lähteä eteenpäin!🍀

Lämpimät onnittelut myös uusille Keskustan mepeille, @katrikulmuni ja @elsikatainen
... Näytä lisääSee Less

Kiitos!💚