Tervetuloa Hattulan Keskustan sivuille.

Keskustalla on ollut Hattulassa neljä paikallisyhdistystä, Itä-Hattula, Keski-Hattula, Pelkola ja Tyrväntö sekä lisäksi kunnallisjärjestö, jonka tehtävänä on ollut yhdistää Keskustan jäsenyhdistyksiä kunnan alueella sekä johtaa Keskustan kuntapoliittista toimintaa.

Nämä viisi yhdistystä päätettiin joulukuussa 2019 yhdistää yhdeksi Keskustan Hattulan kuntayhdistykseksi, johon kaikki yhdistysten jäsenet siirtyivät ja joka hoitaa jatkossa sekä paikallisyhdistysten että kunnallisjärjestön tehtävät.

Muutoksella yhdistysrakenne saatiin aikaisempaa yksinkertaisemmaksi ja vähennettiin byrokratiaa, kun on vain yhdet vuosi- ja syyskokoukset ja vain yksi hallitus. Kuntayhdistys käyttää toiminnassaan nimeä Hattulan Keskusta.

Keskustan Hattulan kuntayhdistyksen lisäksi toimintaansa jatkaa Hattulan Keskustanaiset ry.

Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Keskusta Hattulassa

Keskustan Hattulan kuntayhdistyksen toiminnan tavoitteena on yhdistää Keskustan jäseniä sekä puolueen kannattajia. Yhdessä valtuustoryhmän kanssa kuntayhdistys johtaa Keskustan kunnallispoliittista toimintaa Hattulan alueella sekä kokoaa jäseniä ja kunnallisia luottamushenkiöitä toimimaan ja vaikuttamaan kunnallispoliittisten aloitteiden toteuttamiseksi. Kuntayhdistys myös arvioi yhteiskunnan kehitystä ja tulevaisuutta ja tekee sen perusteella aloitteita ja vaikuttaa niin paikallisella, seutukunnallisella kuin maakunnallisellakin tasolla elinolojen parantamiseksi Keskustan periaatteiden mukaisesti.

Hattulan Keskustan kuntayhdistys pyrkii lisäksi yleisemmin virittämään kiinnostusta yhteiskunnalliseen toimintaan sekä tarjoaa jäsenille, luottamushenkilöille ja muille yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneille mahdollisuuksia itsensä kehittämiseen. Tavoitteena on myös vahvistaa kansanvaltaa, paikallista aloitteellisuutta ja yhteisöllisyyttä sekä edistää suvaitsevaisuutta, hengellisiä arvoja, ihmisoikeuksien kunnioittamista, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta sekä turvallisuutta ja yhteisvastuuta.

Hattulan Keskustan puheenjohtaja 2020

Jaakko Viitala

Hattulan Keskustan sihteeri 2020

Vuosikokous ti 27.4.2021

———–

Menneet tapahtumat

Kuntavaalit 18.4.2021

Sähköautot eivät hintansa ja tekniikkansa takia pitkään aikaan ole ”joka miehen” autoja. Sen takia polttomoottoreihin tulee kehittää ympäristöystävällisiä polttoaineita.
9.2.2021 / Blogi
Kuntavaaleihin on vielä noin kaksi ja puoli kuukautta aikaa, eikä yhtään ääntä ole annettu. Myöskään vaalien voittajia ja häviäjiä ei vielä voida julistaa, vaikka sitä lehdistö jo markkinoi. Keskusta tarvitsee pärjätäkseen näissä vaaleissa monipuoliset ja kattavat ehdokaslistat kunnissa. Se on meidän kaikkien yhteinen savotta.
9.2.2021 / Blogi
21.12.2020 / Kirjat
Alle kilometrin mittaisilla matkoilla kävely on suosituin kulkutapa. Näistä matkoista 65 % tehdään jalan. Yhden-kolmen kilometrin matkoista kävellään 20-30 % ja 3-5 kilometrin matkoista 15 %. Alle kilometrin matkoista henkilöautolla tehdään kuitenkin edelleen neljännes ja kahden kilometrin matkoista yli 50 %.
16.12.2020 / Blogi

Kuntayhdistyksen johtokunta 2021