Tervetuloa Keskustan joutsan sivuille

Tule mukaan!

Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään paikallisyhdistykseen ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Joutsa

Puheenjohtaja Sari Hovila

Kuntasivuille >

———–

Menneet tapahtumat

Ajankohtaista

Annika Saarikko: Puhe työvaliokuntien ja ministeriryhmän kesäkokouksessa 10.8.2022
Keskusta on omassa arjessaan parhaaseensa pyrkivien ihmisten puolue. Sellaisten suomalaisten, joiden ahkerointi parantaa heidän omaansa ja lähellä olevien arkea. He kannustavat ja katsovat perään. He eivät holhoa, mutta välittävät muustakin kuin itsestään ja omista nurkistaan. Heidän ei tarvitse täyttää ulkoisen menestyksen kriteerejä, riittää kun yrittää parhaansa. Keskusta rakentaa isänmaata, jossa yhden asian sijaan useat yhteiskunnalliset arvot asetetaan tasapainoon ja Suomen menestys haetaan yhteisestä hyvästä eikä toisista suomalaisista otetuista selkävoitoista.
10.8.2022 / Uutiset
K-S:n Keskusta: Petri Honkonen jatkamaan työtä keskustan puoluejohdossa
Keski-Suomen Keskusta kannattaa kansanedustaja Petri Honkosen uudelleenvalintaa Keskustan varapuheenjohtajaksi. Honkonen on valittu kaksi kertaa varapuheenjohtajaksi, ensin ylimääräisessä puoluekokouksessa 2019 Kouvolassa ja uudelleen Oulun puoluekokouksessa 2020. Vuosikokous katsoo, että Petrin tekemän työn arvostus Keskustan kentällä ja puolueen päättävissä elimissä on kasvanut, mistä osoituksena on valinta uudeksi tiede- ja kulttuuriministeriksi.
29.4.2022 / Uutiset
K-S:n Keskusta: Koulutus kuuluu kaikille asuinpaikasta riippumatta
Keski-Suomen hyvinvointialueen aloittaessa ensi vuonna toimintansa kuntien tärkeimmäksi tehtäväksi tulee huolehtia sivistyksestä. Suurin osa-alue on koulutus. Keskustan linja on, että varhaiskasvatus, peruskoulu ja toisen asteen koulutus ovat jatkossakin lähipalveluita. Koulutuksen tulee olla kaikille helposti saavutettavissa, lähellä kotia.
22.4.2022 / Uutiset
Eino Nissinen: Aktiivinen ja vastuullinen keskisuomalainen
Tulevaisuuden keskisuomalainen on ihminen, joka kokee olevansa aktiivinen ja vastuullinen toimija omaan hyvinvointiinsa liittyvissä asioissa. Keskisuomalainen kokee, että hänen ympärillään on toimijoita, jotka tukevat hänen osallisuuttaan, toimijuuttaan ja aktiivisuuttaan. Hän kokee, että toimijat ovat häntä varten ja hän saa tarvitsemansa tuen ja avun. Tulevaisuuden keskisuomalaisen kokemuksessa hyvinvointialueen toiminnasta korostuu helppous, sujuvuus ja oikea-aikaisuus.
29.3.2022 / Uutiset

Kunnallisjärjestön hallitus 2021