Keskusta on johtava poliittinen liike Keski-Suomessa. Jäseniä Keskustalla on Keski-Suomessa noin 5500. Keskustan jäseneksi haluavat liittyvät jäseneksi paikalliseen yhdistykseen, joita on Keski-Suomessa noin 80. Keskustan jäseneksi voi liittyä 15 vuotta täyttänyt henkilö.

Kunnallisjärjestön muodostavat useat kunnassa toimivat paikallisyhdistykset. Kunnan alueella voi toimia myös yksi paikallinen keskustayhdistys, kuntayhdistys.

Keskustan Keski-Suomen piiri muodostuu kaikista Keski-Suomen alueella toimivista paikallisyhdistyksistä, kuntayhdistyksistä ja kunnallisjärjestöistä. Piirillä eli Keski-Suomen Keskustalla ei ole henkilöjäseniä. Henkilöjäsenyys tapahtuu paikallisyhdistysten kautta.

Keskustalla on Keski-Suomessa lähes 200 kunnanvaltuutettua ja olemme maakunnan johtava kuntapuolue vuoden 2021 kuntavaalien perusteella.

Keskustalla on kolme kansanedustajaa Keski-Suomen vaalipiiristä: Petri Honkonen, Anne Kalmari ja Joonas Könttä.

Euroopan parlamentissa toimii parlamentaarikko Mauri Pekkarinen Keski-Suomesta.

Kansanedustaja Petri Honkonen on Keskustan varapuheenjohtaja.

Toimintasuunnitelma 2021

Vuosi 2021 on Keskustan Keski-Suomen piirin 102. toimintavuosi. Piirin toiminta painottuu kuntavaaleihin sekä puolueen kehittämis- ja järjestötyöhön sekä poliittiseen vaikuttamiseen ja sen tukemiseen erityisesti paikallistasolla.

Paikallisen politiikan merkitys kasvaa kevään 2021 kuntavaalien kampanjoinnin myötä. Vaalityön menestyksellisyyden kannalta on tärkeää, että keskustalaiset kuntatoimijat kertovat laajasti linjauksistaan ja kannoistaan paikallisesti puhuttaviin kysymyksiin oman alueen medioissa ja sosiaalisen median keskustelupalstoilla. Keski-Suomen Keskusta tukee tätä työtä tarjoamalla näkyvyyttä ja tilaa paikallisille aloitteille, mielipiteille ja kannanotoille kotisivuillaan ja Facebook-sivuilla. Jokainen viestijä on yhtä tärkeä. Piirin viestintästrategiaa kehitetään toimintavuoden aikana.

Keski-Suomen Keskustan poliittista profiilia vahvistetaan Keskustan kärkiteemojen mm. arki, lapset ja luonto ympärille. Piiri on aloitteellinen ja ottaa kantaa myös yrittäjyyttä, sivistystä ja maa- ja metsätaloutta koskevissa asioissa. Keski-Suomen Keskustan profiili on poliittisten keskustelujen  ratkaisujen hakija, sillanrakentaja sekä hyvän ja sujuvan arjen ja toivon lähettiläs.

Kerromme toimistamme näillä nettisivuilla ja Facebookissa Keski-Suomen Keskusta -sivuilla. Tervetuloa mukaan!

EtusivuPolitiikka ja toiminta