Keskustan Kymenlaakson piiri: Tuki lääkärihelikopterille yli puoluerajojen

Joulukuussa 2018 tehtyä lääkärihelikopterin sijoituspaikkapäätöstä on alettu aukirepiä ja kyseenalaistaa. On esitetty näkemyksiä erityisesti laskuvarjohyppytoiminnan ja lääkärihelikopterin yhteensovittamisen vaikeudesta. Julkisuudessa olevia tietoja seuraamalla vaikuttaisi että selvitystyötä on tehty Utissa yhteen ainoaan sijoituspaikkaan perustuen, sellaiseen jossa ongelmia mahdollisesti eniten saattaisi olla. Kohta kolmen vuoden ajan on ollut aikaa tehdä päätöksen toimeenpanoon liittyviä selvityksiä, käydä tonttineuvotteluja etc. Todellisuus lienee se, että kysyttäessä on vastattu, että selvitykset ovat kesken mutta niitä ei mitä ilmeisemmin ole tosiasiassa kuitenkaan tehty. Nyt viime viikkoina on sitten kiireellä poliittisen ohjauksen saattelemana erilaisia selvityksiä toteutettu, selvitysten tarkoitusperät eivät tosin ole kohdentuneet kolmen vuoden takaisen päätöksen toimeenpanoon vaan toimeenpanon estämiseen.

Päätöstä tehtäessä on ollut jo tiedossa että Utissa on muutakin siviili- ja sotilasilmailutoimintaa, eikä näissä matkan varrella ole oleellista muutoista tapahtunut. Näihin liittyvät asiat on jo kertaalleen selvitetty. Näin ollen hämmästelemme mikäli päätös avataan uudelleen. Toivommekin että kymenlaaksolaiset kansanedustajat ja muut poliittiset vaikuttajat yli puoluerajojen seisovat päätöksen takana ja tukena.

Keskustan Kymenlaakson piiri

EtusivuUutisetKeskustan Kymenlaakson piiri: Tuki lääkärihelikopterille yli puoluerajojen