Keskustalaiset menestyivät hyvin seurakuntavaaleissa

SEURAKUNTAVAALIT: KESKUSTALAISET LUOTTAMUSHENKILÖT MENESTYNEET HYVIN ERI PUOLILLA LAPPIA! ???
Seurakuntavaalit on käyty. Lapissa keskustalaiset ehdokaslistat ovat menestyneet vaaleissa erittäin hyvin!
Esim. Rovaniemellä Keskustan ehdokaslista sai 12 paikkaa, kun valtuutettuja on kaikkiaan 33. Edellisvaaleissa Rovaniemellä Keskustan ehdokaslista sai yhdeksän paikkaa. Listan ääniharavat olivat kunnallisneuvos Sakari Trög ja vapaaehtoistyöntekijä Terttu Lehtola. Kemijärvellä Keskustan lista sai yhden lisäpaikan, ja ottaa nyt 13 valtuustopaikkaa 19:sta. Kemijärvellä ääniharavia olivat kirkolliskokousedustaja Janne Kaisanlahti ja varhaiskasvatuksen opettaja Anu Kiviniemi.
Kemissä keskustalaiset ehdokkaat olivat mukana Seurakunnan Suuren Vaaliliiton listalla yhdessä Kokoomuksen ja KD:n kanssa. Tämä vaaliliitto sai Kemissä eniten ääniä, ja keskustalaiset menestyivät suorastaan erinomaisesti – yhdeksän ehdokasta kymmenestä tuli valituksi! Eniten ääniä keskustalaisista saivat luokanopettaja Hanna-Kaisa Taanila ja lähihoitaja Tuire Kourula. Torniossa keskustaväen Kotikirkko-ehdokaslista sai viisi valtuutettua, ääniharavina asiakkuusvastaava Laura Kuismanen ja opettaja Karoliina Harjuoja.
Kittilässä kunnallisjärjestön asettama Seurakunta keskellä yhteisöä -lista sai 9 valtuutettua (19:stä), ääniharavina arkkitehti Vuokko Mäntymaa ja vakuutusedustaja Jani Hiltunen. Ylitorniolla Keskustan lista sai 8 valtuutettua (15:stä), ääniharavina eläkeläinen Erkki Törmänen ja yrittäjä Arto Nalli. Inarissa Keskustan keräämä Lähellä Sinua -ehdokaslista sai 11 valtuutettua (16:sta), ääniharavina luontaishoitaja Anneli Kuhmonen ja lähihoitaja Elina Kemppainen. Sodankylässä Keskustan lista sai 15 valtuutettua (19:stä), ääniharavina myyjä Viivi Takala ja aineenopettaja Marika Annala.
Muissa seurakunnissa meillä ei ollut suoraan Keskustan kunnallisjärjestöjen asettamia listoja, mutta keskustalaisia henkilöitä oli ehdokkaana muilla listoilla ja heitä tuli myös runsaasti valituksi. Onnittelut kaikille valituille ja kiitos kaikille vaaleissa mukana olleille!
EtusivuUutisetKeskustalaiset menestyivät hyvin seurakuntavaaleissa