Koronaperusteinen investointiavustus kunnille

Keskustan Lapin piiri esittää koronaperusteista investointiavustusta kunnille. Lapin Keskusta kiirehtii asian esille ottamista valtion lisätalousarviossa. Kunnilla on lukuisia investointihankkeita odottamassa mahdollista rahoitusta. Nämä investoinnit liittyvät kiinteästi yritysten toimintaympäristön kehittämiseen, matkailuhankkeisiin sekä kuntien omiin kiinteistö- ja infrahankkeisiin. Kunnissa on odottamassa merkittävä määrä korjaus- ja uudisrakentamishankkeita. Lisäksi monissa kunnissa tarvitaan edelleen kuntien omaa asuntotuotantoa. Suoranainen asuntopula näkyy haasteena osaavan työvoiman saamisessa.
Lapin Keskustan mukaan kunnille osoitetut investointiavustukset ovat nopea ja tehokas keino edistää työllisyyttä, vahvistaa yritystoimintaa ja vauhdittaa muita elinvoimaa tukevia investointeja kunnissa.

Lisätietoja: puheenjohtaja Petteri Salmijärvi, puh. 040 556 7252

Työtä, terveyttä ja turvaa
Keskustan Lapin piirin puheenjohtaja Petteri Salmijärven mielestä hallituksen budjettiesitys rakentaa siltaa yli kriisin.
17.9.2020 / Uutiset
Keskustan puoluekokousinfo lappilaisille kokousedustajille
Puoluekokouksen hajautettu etäpiste on Lapissa, Rovaniemellä, Hotel Santa Clausin kokoustiloissa.
26.8.2020 / Uutiset
Piirin vuosikokouksen valinnat
Keskustan Lapin piirin vuosikokous valitsi puoluekokousedustajat
16.8.2020 / Uutiset