Tervetuloa

Täältä löydät Paimion Keskustan nettisivut! Paimion Keskustalla on vireä kuntayhdistys, joka kattaa koko kaupungin keskustalaisen toiminnan.

Katso Paimion Keskustan ehdokkaat kesän 2021 kuntavaaleissa.

Paimion kaupunki

Kuntavaalit 2021

Paimion Keskusta on asettanut 24 ehdokasta kuntavaaleihin olemaan mukana paimiolaisten arjessa. 🍀

Paimion keskustan kuntavaaliteemat

Viljele ja varjele maisemaa.

Paimion luonto – se on ihan tässä! Meille järkivihreys on käytännön tekoja. Pidetään pellot viljelyksessä ja kotimaista ruokaa pöydässä, metsässä voit kohdata vaikka maailmanmestarin.
Meillä ei ole ratikkaa eikä lentokenttää. Mutta pyörätietä pitkin pääset pian Tammisiltaan. Kehitetään tieverkostoa edelleen tulevallakin vaalikaudella.
Toimiva tieverkosto yksityisiltä teiltä keskustan valoristeykseen saakka on ehto vahvalle elinkeinoelämälle ja viihtyisälle asumiselle. Junarautatien alituksista on päästävä kulkemaan isommallakin kalustolla, yksityisteiden korjausvelka ei saa kasvaa liiaksi ja pyörätieverkoston kehittyminen virkistää Paimiota. Liikenneympyrät lisäävät tienkäytön toimivuutta ja turvallisuutta.

Paimioon voi perustaa elämänikäisen kodin.

Paimiossa voi asua miellyttävässä taajamassa tai rauhaisalla haja-asutusalueella. Rakennusvalvonta on yksi kaupungin tarjoamista palveluista. Uudisrakentaminen ja vanhan korjaaminen pitää tehdä mahdollisimman joustavaksi paimiolaiselle rakentajalle.

Rakkaus omaan kotiin – omassa tuvassa paimiolainen on kodissaan.

Ikäihmisen omassa kodissa asumista on tuettava mahdollisimman pitkään. Paimion kaupungilla on tärkeä tehtävä taata laadukkaiden ja monipuolisten asumisratkaisuiden tuottaminen eri ikääntymisen vaiheisiin. Useilla asumismuodoilla taataan ikäihmisten mahdollisuus asua omaksi kokemassaan tuvassa mahdollisimman pitkään.
Paimio säästää vuosittain merkittävän summan omaishoitajien arvokkaalla työllä. Omaishoidon moninainen tuki on mahdollisuus ratkaista Paimion väestön kasvava ikääntyneiden ihmisten laadukas hoito.
Jokaisella lapsella ja nuorella on myös oikeus omaan, turvalliseen kotiin. Lasten ja nuorten huostaanottotapauksia voidaan pienentää ennalta ehkäisevillä palveluilla ja varhaisella puuttumisella. Tämän työn on jatkuttava Paimiossa ja työmuotoja on kehitettävä innovatiivisesti.

Ei tulevia tapahtumia.

———–

Menneet tapahtumat

Ma 22.2.2021 klo 18:00
Kuntayhdistyksen kokous, Teams
Aiheina ensimmäisten kuntavaaliehdokkaiden asettaminen vuoden 2021 vaaleihin.

Ajankohtaista

🍀 Varsinais-Suomen Keskustan aluevaaliehdokkaat 🍀 Varsinais-Suomen Keskusta lähtee tammikuussa käytäviin historiallisiin aluevaaleihin täydellä 98 ehdokkaan listalla. Jokaisessa maakuntamme 27 kunnassa on keskustalainen ehdokas. Mukana on niin nuoria kuin konkareitakin ja monipuolisesti eri ammattialojen edustajia. Mukana on myös paljon sote-alan ammattilaisia ja pelastusalan asiantuntijoita.
15.12.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan piirihallitus kokoontui Laitilan kaupungintalolla torstaina 9.12. ja päätti 21 ehdokkaan asettamisesta tammikuussa käytäviin, historiallisiin aluevaaleihin. Piirikokous asetti jo aiemmin 77 ehdokasta, joten Keskustan 98 ehdokkaan lista on nyt täynnä.
9.12.2021 / Uutiset
Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta
Varsinais-Suomen Keskustan lauantaina kokoontunut piirikokous on myös valinnut piirille uuden johdon vuodelle 2022. Puheenjohtajaksi valittiin Pekka Kuusisto Laitilasta, joka on toiminut kuluvana vuonna piirin varapuheenjohtajana. Kuusisto on 38-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön myyntipäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa. Valinta tehtiin piirikokouksessa yksimielisesti. Varapuheenjohtajiksi valittiin jatkamaan Julia Koskinen Turusta ja uutena Johanna Riski Salosta. Varapuheenjohtajat ovat tasa-arvoisia.
13.11.2021 / Uutiset

Kunnallisjärjestön johtokunta 2021