Tervetuloa

Täältä löydät Paimion Keskustan nettisivut! Paimion Keskustalla on vireä kuntayhdistys, joka kattaa koko kaupungin keskustalaisen toiminnan.

Katso Paimion Keskustan ehdokkaat kesän 2021 kuntavaaleissa.

Paimion kaupunki

Kuntavaalit 2021

Paimion Keskusta on asettanut 24 ehdokasta kuntavaaleihin olemaan mukana paimiolaisten arjessa. 🍀

Paimion keskustan kuntavaaliteemat

Viljele ja varjele maisemaa.

Paimion luonto – se on ihan tässä! Meille järkivihreys on käytännön tekoja. Pidetään pellot viljelyksessä ja kotimaista ruokaa pöydässä, metsässä voit kohdata vaikka maailmanmestarin.
Meillä ei ole ratikkaa eikä lentokenttää. Mutta pyörätietä pitkin pääset pian Tammisiltaan. Kehitetään tieverkostoa edelleen tulevallakin vaalikaudella.
Toimiva tieverkosto yksityisiltä teiltä keskustan valoristeykseen saakka on ehto vahvalle elinkeinoelämälle ja viihtyisälle asumiselle. Junarautatien alituksista on päästävä kulkemaan isommallakin kalustolla, yksityisteiden korjausvelka ei saa kasvaa liiaksi ja pyörätieverkoston kehittyminen virkistää Paimiota. Liikenneympyrät lisäävät tienkäytön toimivuutta ja turvallisuutta.

Paimioon voi perustaa elämänikäisen kodin.

Paimiossa voi asua miellyttävässä taajamassa tai rauhaisalla haja-asutusalueella. Rakennusvalvonta on yksi kaupungin tarjoamista palveluista. Uudisrakentaminen ja vanhan korjaaminen pitää tehdä mahdollisimman joustavaksi paimiolaiselle rakentajalle.

Rakkaus omaan kotiin – omassa tuvassa paimiolainen on kodissaan.

Ikäihmisen omassa kodissa asumista on tuettava mahdollisimman pitkään. Paimion kaupungilla on tärkeä tehtävä taata laadukkaiden ja monipuolisten asumisratkaisuiden tuottaminen eri ikääntymisen vaiheisiin. Useilla asumismuodoilla taataan ikäihmisten mahdollisuus asua omaksi kokemassaan tuvassa mahdollisimman pitkään.
Paimio säästää vuosittain merkittävän summan omaishoitajien arvokkaalla työllä. Omaishoidon moninainen tuki on mahdollisuus ratkaista Paimion väestön kasvava ikääntyneiden ihmisten laadukas hoito.
Jokaisella lapsella ja nuorella on myös oikeus omaan, turvalliseen kotiin. Lasten ja nuorten huostaanottotapauksia voidaan pienentää ennalta ehkäisevillä palveluilla ja varhaisella puuttumisella. Tämän työn on jatkuttava Paimiossa ja työmuotoja on kehitettävä innovatiivisesti.

Ei tulevia tapahtumia.

———–

Menneet tapahtumat

Ma 22.2.2021 klo 18:00
Kuntayhdistyksen kokous, Teams
Aiheina ensimmäisten kuntavaaliehdokkaiden asettaminen vuoden 2021 vaaleihin.

Varsinais-Suomen Keskusta: Vain kotimaista ruokaa kunnissa
Varsinais-Suomen Keskusta vaatii kuntien käyttävän kotimaisia raaka-aineita aina kun se on mahdollista. Lisäksi sesongin mukaista lähiruokaa tulisi tarjota mahdollisimman paljon. Varsinais-Suomessa on erinomaiset edellytykset panostaa lähiruokaan – maakuntahan tunnetaan Suomen ruoka-aittana.
26.4.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan uusiksi varapuheenjohtajiksi Pekka Kuusisto Laitilasta ja Julia Koskinen Turusta
Piirin syyskokous 5.12. valitsi yksimielisesti puheenjohtaja Satu Simeliuksen jatkamaan tehtävässään. Uusiksi varapuheenjohtajiksi valittiin vaalin jälkeen Pekka Kuusisto Laitilasta ja Julia Koskinen Turusta.
7.12.2020 / Uutiset

Kunnallisjärjestön johtokunta 2021