Tervetuloa

Täältä löydät Paimion Keskustan nettisivut! Paimion Keskustalla on vireä kuntayhdistys, joka kattaa koko kaupungin keskustalaisen toiminnan.

Katso Paimion Keskustan ehdokkaat kesän 2021 kuntavaaleissa.

Paimion kaupunki

Kuntavaalit 2021

Paimion Keskusta on asettanut 24 ehdokasta kuntavaaleihin olemaan mukana paimiolaisten arjessa. 🍀

Paimion keskustan kuntavaaliteemat

Viljele ja varjele maisemaa.

Paimion luonto – se on ihan tässä! Meille järkivihreys on käytännön tekoja. Pidetään pellot viljelyksessä ja kotimaista ruokaa pöydässä, metsässä voit kohdata vaikka maailmanmestarin.
Meillä ei ole ratikkaa eikä lentokenttää. Mutta pyörätietä pitkin pääset pian Tammisiltaan. Kehitetään tieverkostoa edelleen tulevallakin vaalikaudella.
Toimiva tieverkosto yksityisiltä teiltä keskustan valoristeykseen saakka on ehto vahvalle elinkeinoelämälle ja viihtyisälle asumiselle. Junarautatien alituksista on päästävä kulkemaan isommallakin kalustolla, yksityisteiden korjausvelka ei saa kasvaa liiaksi ja pyörätieverkoston kehittyminen virkistää Paimiota. Liikenneympyrät lisäävät tienkäytön toimivuutta ja turvallisuutta.

Paimioon voi perustaa elämänikäisen kodin.

Paimiossa voi asua miellyttävässä taajamassa tai rauhaisalla haja-asutusalueella. Rakennusvalvonta on yksi kaupungin tarjoamista palveluista. Uudisrakentaminen ja vanhan korjaaminen pitää tehdä mahdollisimman joustavaksi paimiolaiselle rakentajalle.

Rakkaus omaan kotiin – omassa tuvassa paimiolainen on kodissaan.

Ikäihmisen omassa kodissa asumista on tuettava mahdollisimman pitkään. Paimion kaupungilla on tärkeä tehtävä taata laadukkaiden ja monipuolisten asumisratkaisuiden tuottaminen eri ikääntymisen vaiheisiin. Useilla asumismuodoilla taataan ikäihmisten mahdollisuus asua omaksi kokemassaan tuvassa mahdollisimman pitkään.
Paimio säästää vuosittain merkittävän summan omaishoitajien arvokkaalla työllä. Omaishoidon moninainen tuki on mahdollisuus ratkaista Paimion väestön kasvava ikääntyneiden ihmisten laadukas hoito.
Jokaisella lapsella ja nuorella on myös oikeus omaan, turvalliseen kotiin. Lasten ja nuorten huostaanottotapauksia voidaan pienentää ennalta ehkäisevillä palveluilla ja varhaisella puuttumisella. Tämän työn on jatkuttava Paimiossa ja työmuotoja on kehitettävä innovatiivisesti.

Ei tulevia tapahtumia.

———–

Menneet tapahtumat

Ma 22.2.2021 klo 18:00
Kuntayhdistyksen kokous, Teams
Aiheina ensimmäisten kuntavaaliehdokkaiden asettaminen vuoden 2021 vaaleihin.

Varsinais-Suomen Keskusta hakee järjestösihteeriä
Nyt haemme piiritoimistollemme järjestösihteeriä, jonka ensisijaisiin tehtäviin kuuluu piirin taloushallinto, jäsenrekisterin ylläpito ja muu hallinto sekä paikallisyhdistystemme tukeminen ja kouluttaminen yhdistyshallinnossa. Pienen ja dynaamisen työyhteisön osana järjestösihteeri osallistuu myös puoluetoiminnan muihin moninaisiin tehtäviin. Toimenkuvaa on mahdollista räätälöidä valittavan henkilön osaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan. Työ edellyttää satunnaisesti ilta- ja viikonlopputöitä. Työtä on mahdollista tehdä sopimuksen mukaan myös osin etänä.
1.4.2022 / Uutiset
Linda Lähdeniemi Varsinais-Suomen Keskustan poliittiseksi asiantuntijaksi
Varsinais-Suomen Keskustan työvaliokunta on päättänyt palkata Linda Lähdeniemen, 24, piirin poliittiseksi asiantuntijaksi. Tehtävä on määräaikainen, ja kestää piirin vakinaisen toiminnanjohtajan Hanna Vuolan vuorotteluvapaan ajan helmikuusta heinäkuun loppuun. Lähdeniemi on Punkalaitumen kunnanhallituksen puheenjohtaja ja Varsinais-Suomen Keskustanuorten toiminnanjohtaja. Hänet valittiin myös juuri pidetyissä aluevaaleissa Pirkanmaan hyvinvointialueen valtuustoon. Ennen tätä tehtävää hän on toiminut myös Keskustanuorten va. järjestösuunnittelijana. Hän opiskelee viestintää ja journalismia Turun Ammattikorkeakoulussa.
1.2.2022 / Uutiset

Kunnallisjärjestön johtokunta 2021