Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin uusi puheenjohtaja on Sari Palmu

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri on lauantaina 11.11. valinnut syyskokouksessaan Seinäjoella piirille uuden puheenjohtajan. Hän on Sari Palmu Alajärveltä. Sari Palmu voitti seinäjokelaisen Henna Helmi Heinosen vaalissa äänin 56-48. Palmu on Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirin ensimmäinen naispuheenjohtaja.

Piirin varapuheenjohtajana jatkaa Merja Rintamäki Vaasasta. Uutena varapuheenjohtajana aloittaa Etelä-Pohjanmaan Keskustanuorten tuore puheenjohtaja Louna Yli-Hemminki Seinäjoelta. Louna Yli-Hemminki kuuluu myös Keskustanuorten liittohallitukseen. Lisäksi uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Alina Lehto Evijärveltä. Lehto valittiin lauantaina myös Etelä-Pohjanmaan Keskustanaisten puheenjohtajaksi. Puheenjohtajiston toimikausi alkaa 1.1.2024.

Piirihallituksen jäseniksi valittiin seuraavat henkilöt:

Evijärvi       Jari Ollila

Vimpeli      Mari Yliahtela

Ilmajoki      Ahti Ranto

Isokyrö       Jouni Mäkynen

Kauhava    Teemu Hakala

Kurikka       Esa Mäki-Lohiluoma

Lapua         Hanna Peräaho

Seinäjoki   Karri Kallio

Ari Niemelä

Henna Helmi Heinonen

Kauhajoki  Lasse Hautala

Teuva         Päivi Kohtala

Ähtäri         Johanna Kankaanpää

Soini            Tapani Akonniemi

Laihia          Teemu Knuutti

Vaasa          Marjo Vuorinen

Piirikokous otti myös kantaa: Olli Rehn on presidentiksi sopiva ja vakaa kuin kallio ja Etelä-Pohjanmaan Keskusta: Missä on hallituksen sydämen sivistys?

Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri

Lisätietoja antaa:

Mikko Savola

Puheenjohtaja, Keskustan Etelä-Pohjanmaan piiri

mikko.savola@eduskunta.fi

Pilvi Kärkelä

pilvi.karkela@keskusta.fi

Sinä aktiivinen ja keskustahenkinen järjestöosaaja, tule meille vt. toiminnanjohtajaksi. Haemme Keskustan Etelä-Pohjanmaan piirille vt. toiminnanjohtajaa. Työtehtävä on täysiaikainen ja muuttuu toiminnanjohtajan tehtäväksi. Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.5.2024.
21.2.2024 / Uutiset
Aluevaltuutetut tutustuivat ikäihmisten palveluihin Jalasjärvellä. Karijoella vilkasta sote-keskustelua kahvikupposen äärellä
Aluevaltuutetut Lasse Anttila, Lasse Hautala, Mervi Kujanpää-Mannila, Esko Lehtimäki, Esa Niemistö, Paula Sihto ja Helena Tuuri-Tammela vierailivat lauantaina 17.2. Jalasjärvellä. Ohjelmassa oli tutustuminen Jalasjärven ikäihmisten palveluihin Palveluportissa ja Kototalolla sekä yleisötilaisuus Jalasjärven ABC:llä. Jalasjärven jälkeen osa ryhmästä jatkoi Karijoelle yleisötilaisuuteen, jossa kuntalaisia vastaanotti aluevaltuutettu Arja Harjunpää.
20.2.2024 / Uutiset
Maanmittauslaitos tekee selvitystä palvelupisteverkostosta. Kahdeksan vuotta sitten esitettiin, että pienemmät palvelupisteet lakkautetaan, mutta silloin maa- ja metsätalousministerinä toiminut Kimmo Tiilikainen (kesk.) päätti, ettei palvelupisteitä lakkauteta. Nyt päätöksen tekee maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah. Pienten palvelupisteiden henkilöstö on ottanut kantaa asiaan ja on todennut, että lakkautuksilla ei saada aikaan säästöjä maanmittauslaitokselle. Maanmittaukseen kuuluu maastossa tehtävät työt sekä kiinteistön sijaintipaikalla pidettävät kokoukset ja katselmukset. Jos palvelut keskitetään muutamiin isoihin kaupunkeihin, tulevat matkakustannukset lisääntymään ja työaikaa kuluu tien päälle. Pienemmissä palvelupisteissä työntekijät ovat erittäin sitoutuneita työhönsä ja se näkyy myös työhyvinvoinnissa ja tuloksellisuudessa. Tärkeää on lisäksi se, että palvelupisteiden ollessa lähellä työkohdetta, myös paikallistuntemus on huomattavasti parempi kuin heillä, jotka asuvat kaukana työkohteista.
15.2.2024 / Uutiset
EtusivuUutisetKeskustan Etelä-Pohjanmaan piirin uusi puheenjohtaja on Sari Palmu