Meidän Helsinkimme on kaikkien kaupunki

Helsingin Keskustan tavoitteena on eloisa ja luonnonläheinen kaupunki, jossa yhdistyvät moderni suomalaisuus ja eurooppalaisuus. Helsinki on sosiaalisesti ja alueellisesti tasa-arvoisena kehittyvä yhteisvastuullinen yhteisö, joka tarjoaa hyvät lähipalvelut asukkailleen asuinpaikasta ja taustasta riippumatta.

Arvostamme ihmisten valinnanvapautta julkisissa ja kaupallisissa palveluissa. Tärkeintä on palveluiden saatavuus ja laatu. Yrittäjyyden edellytyksiä on parannettava kaikissa kaupunginosissa jo kaupunkisuunnittelussa.

Kuntavaalit 2021

Tutustu Helsingin Keskustan asettamiin tavoitteisiin tulevalle valtuustokaudelle 2021 – 2025. Vaaliohjelmamme kantaa nimeä Helsinki-ohjelma.

Tutustu Helsinki-ohjelmaan ›

Tutustu Helsingin Keskustan kuntavaaliehdokkaisiin
Ennakkoäänestys 26.5. – 8.6.2021
Vaalipäivä 13.6.

Toimisto

Apollonkatu 11A,

Avoinna sopimuksen mukaan.
Pääsääntöisesti arkipäivisin.

helsinki@keskusta.fi

HelsinginKeskusta

helsingin_keskusta

@HKeskusta

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Helsingin Keskustan vuosikokous

ti 25.5 klo 18:00 - ti 25.5 klo 18:30

Helsinki Map

Piirin sääntömääräinen vuosikokous järjestetään tiistaina 25.5. klo 18.30 etäyhteydellä. Vieraana puolueen varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Virallisten kokousedustajien valtakirjojen tarkastaminen klo 18.00 – 18.30. Kokous alkaa klo 18.30. Asialistalla sääntömääräiset asiat, kuntavaalit 2021 ja jäsenhankinta. Ilmoittaudu kokoukseen la 22.5. mennessä osoitteeseen: helsinki@keskusta.fi

Asialista

1. Kokouksen avaus
Piirin puheenjohtaja.

2. Kokouksen puheenjohtajan, sihteerien, pöytäkirjantarkastajien (2) ja ääntenlaskijoiden (2) valinta
Valitut eivät voi olla piirihallituksen jäseniä.

3. Kokouksen osanottajien, laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

4. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen

5. Kuntavaalit 13.6.2021
Kuullaan piirihallituksen selvitys kuntavaaleihin valmistautumisesta ja päätetään tarvittavista toimenpiteistä.

6. Jäsenkeräys ja uusien jäsenten hankinta
Todetaan jäsenhankinnan ja jäsenmaksukeräyksen tilanne piirin alueella. Todetaan jäsenyhdistysten tietojen mahdollinen päivitystarve Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) Yhdistysrekisterissä. Keskustellaan jäsenkeräyksestä ja uusien jäsenten hankinnasta.

7. Aloitteet ja lausunnot
a) käsitellään jäsenyhdistysten tekemät aloitteet
b) käsitellään puoluehallituksen pyytämät lausunnot

8. Toimintakertomukset vuodelta 2020
Esitetään piirin toimintakertomus vuodelta 2020 ja päätetään siitä, sekä kuullaan kertomus maakuntavaltuustoryhmän ja mahdollisten kuntayhtymien toiminnasta.

9. Tilinpäätös ja toiminnantarkastuskertomus
Esitetään piirin tilinpäätös ja toiminnantarkastuskertomus edelliseltä tilikaudelta.

10. Tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen
Päätetään tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä tilivelvollisille.

11. Evästykset kokouksiin lähteville, luottamushenkilöiden toimintaselostukset ja maakuntapolitiikan ajankohtaiset
Kuullaan luottamushenkilöiden toimintaselostukset, annetaan evästyksiä eri kokouksiin lähteville piirijärjestön edustajille, luottamushenkilöille ja kansanedustajille sekä käsitellään maakuntapoliittiseen toimintaan liittyviä kysymyksiä.

12. Keskustelu ajankohtaisesta poliittisesta teemasta
Keskustellaan ajankohtaisesta piirihallituksen esittämästä valtakunnallisesta ja/tai paikallisesta poliittisesta teemasta.

13. Kokouksen kannanotto tai tiedote
Päätetään kokouksen kannanotosta tai tiedotteesta.

14. Muut asiat
Käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat sekä ne asiat, jotka kokous päättää ottaa käsiteltäväkseen.

15. Kokouksen päättäminen

***

Kuvassa Keskustan Helsingin piirin puheenjohtaja Harriet Lonka, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen ja Helsingin Keskustan pormestariehdokas Eeva Kärkkäinen.

Lisätiedot: Helsingin Keskusta puh. 0400 457 771 tai helsinki@keskusta.fi
... Näytä lisääSee Less