Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta

Pekka Kuusisto

Varsinais-Suomen Keskustan lauantaina kokoontunut piirikokous on myös valinnut piirille uuden johdon vuodelle 2022.

Puheenjohtajaksi valittiin Pekka Kuusisto Laitilasta, joka on toiminut kuluvana vuonna piirin varapuheenjohtajana. Kuusisto on 38-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön myyntipäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa. Valinta tehtiin piirikokouksessa yksimielisesti.

Varapuheenjohtajiksi valittiin jatkamaan Julia Koskinen Turusta ja uutena Johanna Riski Salosta. Varapuheenjohtajat ovat tasa-arvoisia.

Piirihallitukseen valittiin lisäksi 16 muuta jäsentä ja heille varajäsenet:

Varsinainen Henkilökohtainen varajäsen
Airikki Antti, Nousiainen Mattila Antti, Rusko
Erkkilä Raimo, Kaarina Hollmén Kimmo, Kaarina
Jalonen Katri, Laitila Anttila Niina, Taivassalo
Jantunen Olavi, Salo Paukkeri Mika, Salo
Järvi Kirsi, Mynämäki Salo-Saarinen Kirsi, Masku
Laivo Olli, Uusikaupunki Mäntynen Jarmo, Kustavi
Lonkila Eero, Turku Helin Perttu, Turku
Mäkelä Ossi, Loimaa Vainio Heikki, Loimaa
Mänkäri Marjaana, Salo Yli-Liipola Hanna, Salo
Niemi Merja, Naantali Puhakka Pia, Naantali
Pohjonen Johanna, Turku Lehmus Anniina, Kaarina
Pulkkinen Julia, Raisio Koivikko Heli, Raisio
Rouhiainen Mirja, Somero Kyyrä Jaana, Somero
Ruusunen Mimmi, Turku Laaksonen Perttu, Sauvo
Tammenlaakso Ann-Mari, Pöytyä Ojala Lauri, Pöytyä
Tikka Arto, Lieto Marjomaa Juha, Lieto

🍀 Varsinais-Suomen Keskustan aluevaaliehdokkaat 🍀 Varsinais-Suomen Keskusta lähtee tammikuussa käytäviin historiallisiin aluevaaleihin täydellä 98 ehdokkaan listalla. Jokaisessa maakuntamme 27 kunnassa on keskustalainen ehdokas. Mukana on niin nuoria kuin konkareitakin ja monipuolisesti eri ammattialojen edustajia. Mukana on myös paljon sote-alan ammattilaisia ja pelastusalan asiantuntijoita.
15.12.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan piirihallitus kokoontui Laitilan kaupungintalolla torstaina 9.12. ja päätti 21 ehdokkaan asettamisesta tammikuussa käytäviin, historiallisiin aluevaaleihin. Piirikokous asetti jo aiemmin 77 ehdokasta, joten Keskustan 98 ehdokkaan lista on nyt täynnä.
9.12.2021 / Uutiset
Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
EtusivuUutisetVarsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta