Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta

Pekka Kuusisto

Varsinais-Suomen Keskustan lauantaina kokoontunut piirikokous on myös valinnut piirille uuden johdon vuodelle 2022.

Puheenjohtajaksi valittiin Pekka Kuusisto Laitilasta, joka on toiminut kuluvana vuonna piirin varapuheenjohtajana. Kuusisto on 38-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön myyntipäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa. Valinta tehtiin piirikokouksessa yksimielisesti.

Varapuheenjohtajiksi valittiin jatkamaan Julia Koskinen Turusta ja uutena Johanna Riski Salosta. Varapuheenjohtajat ovat tasa-arvoisia.

Piirihallitukseen valittiin lisäksi 16 muuta jäsentä ja heille varajäsenet:

Varsinainen Henkilökohtainen varajäsen
Airikki Antti, Nousiainen Mattila Antti, Rusko
Erkkilä Raimo, Kaarina Hollmén Kimmo, Kaarina
Jalonen Katri, Laitila Anttila Niina, Taivassalo
Jantunen Olavi, Salo Paukkeri Mika, Salo
Järvi Kirsi, Mynämäki Salo-Saarinen Kirsi, Masku
Laivo Olli, Uusikaupunki Mäntynen Jarmo, Kustavi
Lonkila Eero, Turku Helin Perttu, Turku
Mäkelä Ossi, Loimaa Vainio Heikki, Loimaa
Mänkäri Marjaana, Salo Yli-Liipola Hanna, Salo
Niemi Merja, Naantali Puhakka Pia, Naantali
Pohjonen Johanna, Turku Lehmus Anniina, Kaarina
Pulkkinen Julia, Raisio Koivikko Heli, Raisio
Rouhiainen Mirja, Somero Kyyrä Jaana, Somero
Ruusunen Mimmi, Turku Laaksonen Perttu, Sauvo
Tammenlaakso Ann-Mari, Pöytyä Ojala Lauri, Pöytyä
Tikka Arto, Lieto Marjomaa Juha, Lieto

Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskusta asetti aluevaaleihin ensimmäiset 77 ehdokasta
Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous kokoontui Turussa, kokoushotelli Linnasmäessä lauantaina. Kokouksessa oli paikalla noin sata virallista piirikokousedustajaa, kokous käsitteli erityisesti valmistautumista tammikuussa käytäviin, ensimmäisiin aluevaaleihin. Kokous asetti myös ensimmäiset 77 ehdokasta aluevaaleihin, ja valtuutti piirihallituksen täydentämään listaa.
13.11.2021 / Uutiset
Johanna Pohjonen Varsinais-Suomen Keskustan aluevaalikoordinaattoriksi
Varsinais-Suomen Keskusta on valinnut aluevaalikoordinaattoriksi turkulaisen sairaanhoitajan ja terveystieteiden maisteriopiskelija Johanna Pohjosen, 29. Aluevaalikoordinaattorin tärkein tehtävä on tukea ehdokkaita ja paikallisia keskustajärjestöjä aluevaalikampanjassa sekä toteuttaa piirin yhteistä viestintää. Pohjonen aloittaa tehtävässään perjantaina 12.11.
29.10.2021 / Uutiset
EtusivuUutisetVarsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta