Kuntavaaliohjelma 2021

Keskusta haluaa rakentaa Pirkkalaa ihmislähtöiseksi, eri elämäntilanteet- ja vaiheet paremmin tunnistavaksi yhteisöksi, jossa päätösvalta on lähellä ihmisiä ja kuntalaisten kuuleminen on arkipäivää. Vuosi 2020 on korostanut kodin merkitystä ihmisten elämässä. Työnteko, opiskelu ja vapaa-aika kotona ovat lisääntyneet. Pirkkalassa on kiinnitettävä huomiota lapsiperheiden tukemiseen, hoito-, hoiva- ja asumispalveluihin, lähi-, tuki- ja erityisopetukseen sekä erilaisten asumismuotojen saatavuuteen. Tällä hetkellä niiden toteutuminen kaikille kuntalaisille ei ole päivänselvää. Kunnan palveluita on kyettävä uudistamaan ihmisten toiveiden ja elämäntilanteiden mukaisiksi.

Tutustu:
Keskustalaiset arvot Pirkkalassa.pdf
Tulevaisuus tehdään kodeissa.pdf

Hankkeita valtuustokaudelle

Pirkkalan keskusta tulee ajamaan mm. näitä konkreettisia hankkeita tulevalla valtuustokaudella.

Tutustu:
Hankkeita valtuustokaudelle.pdf

Pirkkalan keskustan kuntavaaliehdokkaita kuntavaaleihin 2021:

Auer Sanna, sit.
Flink Raimo
Gauffin-Kostilainen Denise
Hietalahti Mikko, sit.
Kärki Elias
Lindqvist Helena
Mattila Inne, sit.
Naskali Raili
Pirhonen Matti
Pättiniemi Pauli, sit.
Riihimäki Heikki
Schukoff Jorma
Takku Joni
Tanila Niklas
Tiitola Anja
Tuominen Riitta, sit.
Tölli Antti
Vainio Aki, sit.
Vuolli Mira

Tervetuloa Pirkkalan keskustan sivuille!

Noin 20 000 asukkaan Pirkkalan kunta sijaitsee Pirkanmaalla aivan Tampereen kupeessa. Pirkkalassa sijaitsee Tampere-Pirkkalan lentokenttä sekä Satakunnan lennoston päätukikohta. Valtatie 3 kulkee Pirkkalan kautta ja on merkittävä vetovoimatekijä kunnassa toimiville yrityksille.

Pirkkala on vanha emäpitäjä, johon kuului keskiajalla noin puolet nykyisestä Pirkanmaasta. Pirkkalasta on löytynyt ajan saatossa runsaasti merkittäviä muinaislöytöjä. Kunnan historiaa juhlistetaankin vuosittain järjestettävillä Pirkkalan Muinaismarkkinoilla.

Pirkkalan vehreys, maalaismiljööt ja Pyhäjärven vesistöt ovat omaleimaista Pirkkalaa.

Keskusta Pirkkalassa

• Kun perheet voivat hyvin, kuntakin voi hyvin. Haluamme rakentaa yhdessä kuntaa, joka ottaa huomioon erilaisten perheiden ja ihmisten tarpeet, myös yksinasuvien.
  • Teemme töitä kunnan elinvoiman, pitovoiman ja ilovoiman eteen – tekemisen, yrittämisen ja erilaisten elämäntapojen puolesta.
  • Kunnan sosiaali- ja terveyspalvelujen on oltava laadukkaita ja ne pitää saada läheltä jokaiselle, vauvasta vaariin ja muksusta mummoon.
  • Jokaisella kuntalaisella on oikeus nauttia luonnosta ja hyödyntää sitä kestävästi. Jokaisen on voitava tuntea kunta kodikseen, nyt ja tulevaisuudessa.
  • Nämä ovat asioita, joista päätetään valtuustossa, hallituksessa ja lautakunnissa. Ja monesta muusta Sinun ja läheistesi arkeen liittyvistä asioista.
  • Kunta kehittyy vain tekemällä. Kutsumme avoimin mielin ihmisiä mukaan toimimaan omalla osaamisellaan, sydämellä ja järjellä kuntalaisten puolesta.

Paikallisyhdistyksen hallitus

Matti Pirhonen Puheenjohtaja
Antti Tölli Varapuheenjohtaja
Pirkko-Liisa Jokela Sihteeri