Kuntavaaliohjelma 2021

Keskusta haluaa rakentaa Pirkkalaa ihmislähtöiseksi, eri elämäntilanteet- ja vaiheet paremmin tunnistavaksi yhteisöksi, jossa päätösvalta on lähellä ihmisiä ja kuntalaisten kuuleminen on arkipäivää. Vuosi 2020 on korostanut kodin merkitystä ihmisten elämässä. Työnteko, opiskelu ja vapaa-aika kotona ovat lisääntyneet. Pirkkalassa on kiinnitettävä huomiota lapsiperheiden tukemiseen, hoito-, hoiva- ja asumispalveluihin, lähi-, tuki- ja erityisopetukseen sekä erilaisten asumismuotojen saatavuuteen. Tällä hetkellä niiden toteutuminen kaikille kuntalaisille ei ole päivänselvää. Kunnan palveluita on kyettävä uudistamaan ihmisten toiveiden ja elämäntilanteiden mukaisiksi.

Pirkkalan Keskustan kunnanvaltuutetut 2021-2025

Pirkkalan Keskustan varavaltuutetut 2021-2025

Pirkkalan Keskustan lautakuntien jäsenet 2021-2025

Tervetuloa Pirkkalan keskustan sivuille!

Noin 20 000 asukkaan Pirkkalan kunta sijaitsee Pirkanmaalla aivan Tampereen kupeessa. Pirkkalassa sijaitsee Tampere-Pirkkalan lentokenttä sekä Satakunnan lennoston päätukikohta. Valtatie 3 kulkee Pirkkalan kautta ja on merkittävä vetovoimatekijä kunnassa toimiville yrityksille.

Pirkkala on vanha emäpitäjä, johon kuului keskiajalla noin puolet nykyisestä Pirkanmaasta. Pirkkalasta on löytynyt ajan saatossa runsaasti merkittäviä muinaislöytöjä. Kunnan historiaa juhlistetaankin vuosittain järjestettävillä Pirkkalan Muinaismarkkinoilla.

Pirkkalan vehreys, maalaismiljööt ja Pyhäjärven vesistöt ovat omaleimaista Pirkkalaa.

Paikallisyhdistyksen hallitus

Matti Pirhonen Puheenjohtaja
Antti Tölli Varapuheenjohtaja
Pirkko-Liisa Jokela Sihteeri