Tervetuloa

Kasvun keskiössä

Akaa on viehättävä, 16 500 asukkaan kasvava kaupunki. Meille muutetaan eikä ihme: palvelut pelaavat, luonto on läsnä ja yhteydet muuhun Suomeen kulkevat kätevästi raiteilla. Ota omaa AiKAA tai aktivoidu vireän kerhotoiminnan parissa – meillä on sekä tilaa että toimintaa. Akaan kaupunki on perustettu vuonna 2007 yhdistämällä Toijalan kaupunki sekä Viialan kunta. Kylmäkoski liittyi Akaaseen vuoden 2011 alusta.

Näiltä sivuilta löydät tietoa Keskustan toiminnasta Akaassa, ajankohtaisista tapahtumista sekä Akaan keskustavaikuttajien yhteystietoja.

Akaan kaupunki

Keskusta Akaassa

Akaan Keskustan kunnallisjärjestö perustettiin vuonna 2011 Kylmäkosken, Toijalan ja Viialan kunnallisjärjestöjen liittyessä yhteen. Akaan eri kaupunginosissa toimii kunnallisjärjestön paikallisyhdistyksiä

Akaan keskustan instagram

Akaan keskustan facebook

Akaan Keskustan kuntavaaliohjelma 2021

Haluamme pitää näistä kiinni myös vaalien jälkeen

1. Turvaamme tasa-arvoiset mahdollisuudet hyvään elämään kaikkialla Akaassa. Palvelujen saatavuus, sisäinen liikenne ja turvalliset koulumatkat.

2. Haluamme helpottaa monipaikkaista asumista, sujuvaa rakennuslupakäsittelyä ja sitä, että Akaassa asuvilla olisi hyvät etätyömahdollisuudet.

3. Akaan maanhankinnassa sekä ostajan että myyjän tulee olla tasavertaisessa asemassa. Kaupankäynnissä neuvotellaan avoimesti ja rehellisesti. Molempien osapuolten sopimusvapautta kunnioitetaan. Pakkolunastus raakamaan hankinnassa on aina vihoviimeinen keino. Edellytämme, että lunastuksen mahdollisuudella ei painosteta vapaaehtoisen sopimuksen syntymiseksi. Haluamme myös panostaa teihin, koska elinvoimamme tarvitsee kunnon tiet.

4. Edistämme aktiivista kuntalaisuutta. Tämä tarkoittaa mm. kuntalaisten kuulemista ja oma aloitteista vaikuttamista sekä sujuvaa tiedonkulkua. Tuemme järjestöjä, että niillä olisi mahdollisuus toimia ja tehdä hyvää.

5. Kun perheet voivat hyvin Akaassakin voidaan hyvin. Rakennamme Akaan, jossa otetaan huomioon erilaisten perheiden tarpeet. Tämä tarkoittaa mm. lähipalveluita ja kohtuuhintaista asumista erilaisiin elämäntilanteisiin, matalan kynnyksen kotiapua, lapsiperheiden palveluihin panostamista sekä lähikouluja ja -päiväkoteja.

6. Sosiaali– ja terveyspalvelujen on oltava laadukkaita ja ne pitää saada läheltä jokaiselle, vauvasta vaariin ja muksusta mummoon. Myös sote-uudistuksen jälkeen.

7. Oppiminen, liikunta ja kulttuuri ovat tärkeä osa jokaisen hyvää elämää ja Akaan elinvoimaa.

8. Akaa on hyvä työnantaja ja yritysmyönteinen toimija sekä aktiivisen elinkeinoelämän mahdollistaja

9. Huolehdimme siitä, että Akaa jää tuleville sukupolville paremmassa kunnossa, kuin se on nyt.

10. Meille järkivihreys on Akaassa käytännön tekoja, käytämme vastuullisesti tuotettua lähiruokaa ja uusiutuvia kotimaisia energialähteitä, koska ilmastotyö on sekä pieniä tekoja että suuria innovaatioita.

Keskustan Akaan kunnallisjärjestön yleinen kokous.
Tiistaina 17.8.2021 klo 18.00
Hostel Vekottimessa
Raviradantie 18, 37800 AKAA

Kunnallisjärjestön johtokunta 2021

Puheenjohtaja                                                           Tiina Räsänen  tiina.maarit.rasanen@gmail.com

Varapuheenjohtaja                                                  Jani Hevonoja  jani@hevonoja.fi

Sihteeri                                                                          Timo Kontio      timo.kontio@akaa.fi

Muut jäsenet:

Ossi Kuparinen, Vesa Liehu, Mervi Pulkkinen, Satu Raiski-Koivukoski, Ilkka Rehuttu, Jouni Vaittinen, Jukka Ahonen, Kim Peltola, Katariina Kähkölä, Markku Anttila.