Johanna Pohjonen Varsinais-Suomen Keskustan aluevaalikoordinaattoriksi

Varsinais-Suomen Keskusta on valinnut aluevaalikoordinaattoriksi turkulaisen sairaanhoitajan ja terveystieteiden maisteriopiskelija Johanna Pohjosen, 29. Aluevaalikoordinaattorin tärkein tehtävä on tukea ehdokkaita ja paikallisia keskustajärjestöjä aluevaalikampanjassa sekä toteuttaa piirin yhteistä viestintää. Pohjonen aloittaa tehtävässään perjantaina 12.11.

”Aluevaalit käydään kolmen kuukauden kuluttua. Vaalien jälkeen käynnistetään hyvinvointialueiden toiminta ja siksi nämä vaalit ovatkin yhdet merkittävimmistä vaaleista. Odotan innolla tulevaa tehtävää vaalien parissa. Innostutaan vaaleista yhdessä!”, kannustaa Pohjonen.

Pohjonen on toiminut aiemmin muun muassa Turun yliopiston ylioppilaskunnan hallituksessa ja Suomen ylioppilaskuntien liiton varapuheenjohtajana. Hän oli ehdolla kesän kuntavaaleissa Turussa ja aikoo ehdolle myös tammikuun aluevaaleissa. Hän toimii tällä hetkellä Varsinais-Suomen Keskustanuorten johtokunnan jäsenenä.

”Täysin uudet vaalit, suuri ehdokasmäärä ja koko maakunnan kattavan näkyvän ja tehokkaan kampanjan toteuttaminen vaatii meiltä myös henkilöstöresurssia. Johanna on erinomainen vahvistus piiritoimistollemme – hänellä on tehtävään sopivaa osaamista ja kokemusta, ja hänet tunnetaan ahkerana ja yhteistyökykyisenä tekijänä. Toivotankin Johannan lämpimästi tervetulleeksi piirille”, sanoo Varsinais-Suomen Keskustan varapuheenjohtaja Pekka Kuusisto.

Lisätietoja:

Pekka Kuusisto
Varapuheenjohtaja
pekka.kuusisto.lh@laitila.fi

Johanna Pohjonen
Aluevaalikoordinaattori

johanna.pohjonen@keskusta.fi (12.11.2021 alkaen)

Lauantaina kokoontunut Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous hyväksyi myös piirille oman aluevaaliohjelman. Puolueen valtakunnallisen ohjelman lisäksi tehtiin piirille oma alueellinen ohjelma, jossa on huomioitu maakunnan erityisiä ominaisuuksia, kuten saariston haasteisiin vastaamista ja alueellisten lähisairaaloiden toiminnan vahvistamista. Ohjelmaa on työstetty syksyn laajasti erilaisilla työpajoilla sekä sote-ammattilaisten ja päättäjien kuulemisilla.
15.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtajaksi Pekka Kuusisto Laitilasta
Varsinais-Suomen Keskustan lauantaina kokoontunut piirikokous on myös valinnut piirille uuden johdon vuodelle 2022. Puheenjohtajaksi valittiin Pekka Kuusisto Laitilasta, joka on toiminut kuluvana vuonna piirin varapuheenjohtajana. Kuusisto on 38-vuotias kaupunginhallituksen puheenjohtaja, vakuutusyhtiön myyntipäällikkö ja kahden lapsen isä. Pekka on myös urheilumies, joka toimii aktiivisesti yleisurheilun parissa. Valinta tehtiin piirikokouksessa yksimielisesti. Varapuheenjohtajiksi valittiin jatkamaan Julia Koskinen Turusta ja uutena Johanna Riski Salosta. Varapuheenjohtajat ovat tasa-arvoisia.
13.11.2021 / Uutiset
Varsinais-Suomen Keskusta asetti aluevaaleihin ensimmäiset 77 ehdokasta
Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous kokoontui Turussa, kokoushotelli Linnasmäessä lauantaina. Kokouksessa oli paikalla noin sata virallista piirikokousedustajaa, kokous käsitteli erityisesti valmistautumista tammikuussa käytäviin, ensimmäisiin aluevaaleihin. Kokous asetti myös ensimmäiset 77 ehdokasta aluevaaleihin, ja valtuutti piirihallituksen täydentämään listaa.
13.11.2021 / Uutiset
EtusivuUutisetJohanna Pohjonen Varsinais-Suomen Keskustan aluevaalikoordinaattoriksi