Varsinais-Suomen Keskusta: Vain kotimaista ruokaa kunnissa

Varsinais-Suomen Keskusta vaatii kuntien käyttävän kotimaisia raaka-aineita aina kun se on mahdollista. Lisäksi sesongin mukaista lähiruokaa tulisi tarjota mahdollisimman paljon. Varsinais-Suomessa on erinomaiset edellytykset panostaa lähiruokaan – maakuntahan tunnetaan Suomen ruoka-aittana.

”Kotimaista ja lähiruokaa suosimalla parannetaan ruoan terveellisyyttä ja turvallisuutta, tuetaan paikallista yrittäjyyttä sekä torjutaan ilmastonmuutosta”, linjaa Varsinais-Suomen Keskustan puheenjohtaja Satu Simelius.

Lähiruoka on aito ilmastoteko. Toiselta puolelta maailmaa rahdattu soija, riisi tai avokado eivät ole kestäviä valintoja. Kaikkiin ruokavalioihin löytyy vastuullisia vaihtoehtoja kotimaisesta ruuantuotannosta.

Kun panostetaan hankintaosaamiseen kunnissa, kotimaiset vaihtoehdot ruokahankinnoissa eivät rajaudu pois. Hinta ei siten saa olla ainoa peruste kunnan hankinnoissa, vaan myös vastuullisuuden ja paikallisuuden pitää painaa vaakakupissa.

”Keskusta puolustaa kotimaista ruokaa myös kuntatasolla. Se on arvovalinta”, jatkaa puheenjohtaja Simelius. ”Näitä arvovalintoja tekemään valitaan uudet päättäjät kesäkuun kuntavaaleissa.”

Varsinais-Suomen Keskusta hakee järjestösihteeriä
Nyt haemme piiritoimistollemme järjestösihteeriä, jonka ensisijaisiin tehtäviin kuuluu piirin taloushallinto, jäsenrekisterin ylläpito ja muu hallinto sekä paikallisyhdistystemme tukeminen ja kouluttaminen yhdistyshallinnossa. Pienen ja dynaamisen työyhteisön osana järjestösihteeri osallistuu myös puoluetoiminnan muihin moninaisiin tehtäviin. Toimenkuvaa on mahdollista räätälöidä valittavan henkilön osaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan. Työ edellyttää satunnaisesti ilta- ja viikonlopputöitä. Työtä on mahdollista tehdä sopimuksen mukaan myös osin etänä.
1.4.2022 / Uutiset
EtusivuUutisetVarsinais-Suomen Keskusta: Vain kotimaista ruokaa kunnissa