Tulevaisuustyöpajat jatkuvat

Lappeenrannan 2022 puoluekokouksen päätöksen mukaisesti Keskustan järjestötoiminnan kehittämiseksi laaditaan käynnissä olevalla puoluekokouskaudella strategia. Työ on käynnistynyt viime keväänä ja jatkuu kevään 2024 puoluevaltuuston kokoukseen asti. Olet tervetullut mukaan rakentamaan Keskustan järjestötoiminnan tulevaisuutta!

Tulevaisuustyön tarkoituksena on määritellä puolueemme järjestötoimintaa koskevat pitkän tähtäimen linjaukset. Tavoitteena on strategia, joka aidosti ohjaa puolueen järjestötoimintaa ja sen johtamista. Työ sisältää toimintatapojen ja -kulttuurin, jäsenhankinnan ja jäsenyyden, järjestöorganisaation rakenteiden ja järjestöllisen viestinnän tarkastelun. Työn pohjana toimii Keskusta 2030 -ohjelmassa hyväksytty tavoitetila puolueen toiminnasta ja Keskustasta järjestönä.

Kutsumme Keskustan jäsenet mukaan etsimään ratkaisuja puolueen entistä vahvemman tulevaisuuden rakentamiseksi. Olemme käynnistäneet kesäkuussa maakuntakierroksen. Toteutamme lokakuun loppuun mennessä kaikkiaan 19 alueellista tilaisuutta. Nämä Keskustan tulevaisuustyöpajat pureutuvat järjestöstrategian lisäksi vaalianalyysiin ja kutsuvat keskustelemaan aatteestamme. Tilaisuuksiin ovat tervetulleita jäsenemme, kunta- ja aluepäättäjämme, järjestötoimijamme sekä muut toiminnassamme mukana olevat.

Varsinais-Suomen tilaisuus järjestetään 14.10. Salossa kahvila-konditoria Kultaisessa Tuoksussa.

Keskustan aluevaltuustoryhmä: Lähipalveluista pidettävä kiinni palveluverkkokäsittelyssä
Keskustan aluevaltuustoryhmä pitää kiinni lähipalvelulupauksestaan: riittävät lähipalvelut turvataan koko Varsinais-Suomen alueella.
14.2.2024 / Uutiset
Henna Takatalo Varsinais-Suomen Keskustan toiminnanjohtajaksi
Varsinais-Suomen Keskustan toiminnanjohtajaksi on valittu lietolainen, 30-vuotias Henna Takatalo. Hän on toiminut edellisvuoden huhtikuusta alkaen piirin vt. toiminnanjohtajana.
31.1.2024 / Uutiset
Vihreän siirtymän mahdollisuudet Varsinais-Suomen maaseutukunnissa turvattava
Suomen siirtyessä kohti fossiilivapaan energian aikakautta, on Varsinais-Suomen liiton pidettävä huolta oman maakuntansa kuntien mahdollisuuksista päästä mukaan tämän siirtymän tuomiin uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin.
11.12.2023 / Uutiset
EtusivuUutisetMinne menet Keskusta? Kutsumme Sinut tulevaisuustyöhön rakentamaan entistä vahvempaa Keskustaa.