Hallitusyhteistyön sujuminen on pienituloisten ja perheiden etu

Helsingin Keskustan Antti Siika-aho:
Hallitusyhteistyön sujuminen on pienituloisten ja perheiden etu

Helsingin Keskustan puheenjohtaja ja puoluehallituksen jäsen Antti Siika-aho muistuttaa vappuna, että pienituloiset työssäkäyvät ja lapsiperheet kärsivät suhteessa eniten koronakriisistä. Siika-aho peräänkuuluttaa selkeitä toimia ja sitoumusta siitä, ettei pienituloisimpien etuuksia heikennetä:
– 1990-laman jälkeen harjoitetun politiikan suurin virhe oli, että leikattiin perusturvasta. Lipposen sinipunahallituksen politiikka kuritti pienituloisia ja heikoimmassa asemassa olevia sekä itsensä työllistäjiä. Tätä virhettä ei pidä missään nimessä toistaa.

Vakaa valtiontalous on pienituloisen paras ystävä. Me emme voi ottaa loputtomiin velkaa ja jättää sitä nuorten perheiden ja ikäpolvien maksettavaksi.

Nyt pitää elvyttää sitoutumalla sovittuihin perheiden etuuksien parannuksiin ja pienyrittäjien byrokratian helpotuksiin. Niiden rinnalla tarvitaan myös uusia tukitoimia. Hallituksen sopima väliaikainen koronatuki palkatta kotiin jääville vanhemmille on hyvä esimerkki halusta satsata huolenpitämiseen.

Antti Siika-aho muistuttaa, että hallitusyhteistyön sujuminen on sidoksissa pienituloisten ja perheiden tilanteeseen.
-Hallitusyhteistyön pitää sujua kuin rasvattu salama. Erimielisyyksien syntymiselle ei ole varaa. Ensi syksynä pitää olla selvät sävelet siitä, mihin suuntaan Suomea viedään. Jahkailu ja riitely viivästyttäisivät päätöksiä, jotka ovat aivan olennaisia ostovoiman ja useampihenkisten kotitalouksien pärjäämiseksi.

Eeva Kärkkäinen: Korvaamaton lähiluonto
Kuluneena keväänä monen helsinkiläisen harrastaminen on ollut tavallisesta poikkeavaa. Sisäliikunnan ja jumppatuntien sijaan olemme löytäneet itsemme normaalia useammin kävelemästä ja juoksemasta lähiluonnossa.
24.6.2020 / Uutiset
Helsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!
Helsingin Keskusta puolustaa sekä nuorten liikuntamahdollisuuksia että Keskuspuistoa ja kehottaa kaupunkia ja halliyhtiötä rakentamaan hallin pikaisella järjestelyllä esimerkiksi Pirkkolantien varteen sen sijaan, että riidellään ja odotellaan ratkaisua valitukseen.
17.6.2020 / Uutiset
Laura Kolbe - Hyvää ja terveellistä elämää tulevaisuuden Helsingissä
Helsingin Keskustan valtuustoryhmän budjettipuhe 17.6.2020 Kevät 2020 on ollut monenlaisten profetioiden aikaa. Mennään, aivan aiheellisesti, kriisitietoisuus ja talous edellä, eikä hyvältä näytä maailmanlaajuisestikaan. Nyt ja tulevaisuudessa siintää pelkkiä synkkiä aikoja: huonoja talouslukuja, kasvun pysähtymistä, taloudellista lamaa, toimettomuutta ja mahdollista työttömyyttä. Saamamme taustamateriaali osoittaa, että numerot ovat synkkiä ja vertailu ei ole armollinen Suomelle, eikä Helsingille.
17.6.2020 / Uutiset
EtusivuUutisetHallitusyhteistyön sujuminen on pienituloisten ja perheiden etu