Harriet Lonka Helsingin Keskustan puheenjohtajaksi

Keskustan Helsingin piirin uusi puheenjohtaja on Harriet Lonka. Hän on filosofian tohtori ja toimii tutkimus-, kehitys- ja innovaatioasiantuntijana Laurea-ammattikorkeakoulussa. Nykyinen puheenjohtaja Antti Siika-aho luopui tehtävästään.

Varapuheenjohtajiksi valittiin Riina Länsikallio (uusi) ja Ville-Veikko Rantamaula (uusi). Piirihallituksen jäseniksi vuodelle 2021 valittiin Antero Alku, Miikkael Azaize, Elina Das Bhowmik (uusi), Marianne Heinonen, Sami Helle, Elina Helmanen, Hanna-Maija Kause (uusi), Valtteri Markula (uusi), Jukka Saarimäki ja Anniina Sippola.

Helsingin Keskusta järjesti piirikokouksensa 23.11.2020 hybridikokouksena. Kokouksessa nimettiin kuntavaaliehdokkaita ja hyväksyttiin Helsinki-ohjelma. Keskusta puhuu ensi kevään kuntavaaleissa toimivan ja sujuvan arjen sekä vireän, vihreän ja kestävän Helsingin puolesta.

Uudet luottamushenkilöt aloittavat tehtävässään vuoden 2021 alussa.

Ennen kokousta järjestetyssä Politiikkaa Apollolla – verkkotilaisuudessa keskustelun alustajana toimi Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi.

SOSTER: Raimo Ikonen - Aktiivinen ikääntyminen on nyt koetuksella
Korona on koetellut lähes kaikkia ikäryhmiä. Ikääntyneiden tunnot ovat jääneet vähälle ja niitä on tullut ilmi lähinnä kyselyissä ja tutkimuksissa. Tuoreessa THL:n tutkimuksessa todetaan, että ikääntyneet ovat kärsineet eniten eristämisen, kotihoidon rajoitusten, omaishoitajien jaksamisen, vierailukieltojen, yksinäisyyden ja psyykkisten kuormituksen vuoksi. Heiltä puuttuu perheen lähiverkosto, sosiaaliset kontaktit, työkontaktit ja useimmiten digitaidot.
8.1.2021 / Uutiset
Helsingin Keskusta nimesi Eeva Kärkkäisen pormestariehdokkaakseen
Kärkkäisen mielestä Helsingin kaupunginvaltuusto kaipaa keskustalaista linjaa: helsinkiläisten hyvän arjen, työn ja yrittäjyyden sekä lähiluonnon puolustamista.
22.12.2020 / Uutiset
Hae Keskustan Helsingin piirin toiminnanjohtajaksi
Hae Keskustan Helsingin piirin toiminnanjohtajaksi vakituiseen työsuhteeseen 1.2.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan.
22.12.2020 / Uutiset
EtusivuUutisetHarriet Lonka Helsingin Keskustan puheenjohtajaksi