Helsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!

Helsingin Keskusta puolustaa sekä nuorten liikuntamahdollisuuksia että Keskuspuistoa ja kehottaa kaupunkia ja halliyhtiötä rakentamaan hallin pikaisella järjestelyllä esimerkiksi Pirkkolantien varteen sen sijaan, että riidellään ja odotellaan ratkaisua valitukseen.

Keskuspuistoon suunniteltu hallirakentaminen Pirkkolassa on pysähtynyt valitukseen. Tavanomaista on, että valitusten käsittelyyn menee vuosi. Tavanomaista on myös, että valituksia tulee. Keskuspuistoon rakentamisen kohdalla olisi ollut ihme, jos ei olisi tullut.

Hallin rakennuttajilla on rahat ja suunnitelmat sekä urakkasopimukset valmiina. Yksinkertaisin tapa välttää valituksen viivästys on katsoa hallille uusi paikka, josta kenelläkään ei ole aihetta valittaa. Jos kaupungilla on tahto saada hallin rakentaminen etenemään, kaupungilla on myös keinot saada rakentaminen käyntiin nopeasti uudessa paikassa. Paljon isompi nopeasti toteutettu hallihanke oli Harkimon rakennuttama Areena Ilmalassa.

Keskuspuiston hallille on esitetty useitakin parempia paikkoja. Esimerkiksi sijainti Pirkkolantien ja rakenteilla olevan Raidejokerin varrella. Siinä halli on oikeasti myös koululaisten, ei vain autoilijoiden saavutettavissa.

Helsingin Keskusta haluaa, että jatkossa Helsingin rakentamisessa otetaan huomioon yleiskaava ja sen henki kehittää Keskuspuistoa ja muuta lähiluontoa. Vanhentuneisiin ja erityisesti yleiskaavan kanssa ristiriitaisiin asemakaavoihin ei tule vedota.

Lisätiedot:
Antero Alku, puhelin 0400 446 841, Helsingin Keskustan varapuheenjohtaja
Antti Siika-aho, puhelin 050 575 4118, Helsingin Keskustan puheenjohtaja

SOSTER: Raimo Ikonen - Aktiivinen ikääntyminen on nyt koetuksella
Korona on koetellut lähes kaikkia ikäryhmiä. Ikääntyneiden tunnot ovat jääneet vähälle ja niitä on tullut ilmi lähinnä kyselyissä ja tutkimuksissa. Tuoreessa THL:n tutkimuksessa todetaan, että ikääntyneet ovat kärsineet eniten eristämisen, kotihoidon rajoitusten, omaishoitajien jaksamisen, vierailukieltojen, yksinäisyyden ja psyykkisten kuormituksen vuoksi. Heiltä puuttuu perheen lähiverkosto, sosiaaliset kontaktit, työkontaktit ja useimmiten digitaidot.
8.1.2021 / Uutiset
Helsingin Keskusta nimesi Eeva Kärkkäisen pormestariehdokkaakseen
Kärkkäisen mielestä Helsingin kaupunginvaltuusto kaipaa keskustalaista linjaa: helsinkiläisten hyvän arjen, työn ja yrittäjyyden sekä lähiluonnon puolustamista.
22.12.2020 / Uutiset
Hae Keskustan Helsingin piirin toiminnanjohtajaksi
Hae Keskustan Helsingin piirin toiminnanjohtajaksi vakituiseen työsuhteeseen 1.2.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan.
22.12.2020 / Uutiset
EtusivuUutisetHelsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!