Helsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!

Helsingin Keskusta puolustaa sekä nuorten liikuntamahdollisuuksia että Keskuspuistoa ja kehottaa kaupunkia ja halliyhtiötä rakentamaan hallin pikaisella järjestelyllä esimerkiksi Pirkkolantien varteen sen sijaan, että riidellään ja odotellaan ratkaisua valitukseen.

Keskuspuistoon suunniteltu hallirakentaminen Pirkkolassa on pysähtynyt valitukseen. Tavanomaista on, että valitusten käsittelyyn menee vuosi. Tavanomaista on myös, että valituksia tulee. Keskuspuistoon rakentamisen kohdalla olisi ollut ihme, jos ei olisi tullut.

Hallin rakennuttajilla on rahat ja suunnitelmat sekä urakkasopimukset valmiina. Yksinkertaisin tapa välttää valituksen viivästys on katsoa hallille uusi paikka, josta kenelläkään ei ole aihetta valittaa. Jos kaupungilla on tahto saada hallin rakentaminen etenemään, kaupungilla on myös keinot saada rakentaminen käyntiin nopeasti uudessa paikassa. Paljon isompi nopeasti toteutettu hallihanke oli Harkimon rakennuttama Areena Ilmalassa.

Keskuspuiston hallille on esitetty useitakin parempia paikkoja. Esimerkiksi sijainti Pirkkolantien ja rakenteilla olevan Raidejokerin varrella. Siinä halli on oikeasti myös koululaisten, ei vain autoilijoiden saavutettavissa.

Helsingin Keskusta haluaa, että jatkossa Helsingin rakentamisessa otetaan huomioon yleiskaava ja sen henki kehittää Keskuspuistoa ja muuta lähiluontoa. Vanhentuneisiin ja erityisesti yleiskaavan kanssa ristiriitaisiin asemakaavoihin ei tule vedota.

Lisätiedot:
Antero Alku, puhelin 0400 446 841, Helsingin Keskustan varapuheenjohtaja
Antti Siika-aho, puhelin 050 575 4118, Helsingin Keskustan puheenjohtaja

Eeva Kärkkäinen: Korvaamaton lähiluonto
Kuluneena keväänä monen helsinkiläisen harrastaminen on ollut tavallisesta poikkeavaa. Sisäliikunnan ja jumppatuntien sijaan olemme löytäneet itsemme normaalia useammin kävelemästä ja juoksemasta lähiluonnossa.
24.6.2020 / Uutiset
Laura Kolbe - Hyvää ja terveellistä elämää tulevaisuuden Helsingissä
Helsingin Keskustan valtuustoryhmän budjettipuhe 17.6.2020 Kevät 2020 on ollut monenlaisten profetioiden aikaa. Mennään, aivan aiheellisesti, kriisitietoisuus ja talous edellä, eikä hyvältä näytä maailmanlaajuisestikaan. Nyt ja tulevaisuudessa siintää pelkkiä synkkiä aikoja: huonoja talouslukuja, kasvun pysähtymistä, taloudellista lamaa, toimettomuutta ja mahdollista työttömyyttä. Saamamme taustamateriaali osoittaa, että numerot ovat synkkiä ja vertailu ei ole armollinen Suomelle, eikä Helsingille.
17.6.2020 / Uutiset
Helsingin Keskusta vaatii loppua valtataistelulle
Helsingin Keskustan mielestä julkisuuteen ilmi tulleet tiedot Helsingin kaupungin johdon keskinäisestä valtataistelusta haittaavat koko kaupungin kehitystä. Keskustalaiset nostavat esille myös hiljattain julkaistun kaupungin tarkastuslautakunnan raportin, jossa ruodittiin johtamisen epäselvyyksiä Helsingissä.
16.6.2020 / Uutiset
EtusivuUutisetHelsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!