Helsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!

Helsingin Keskusta puolustaa sekä nuorten liikuntamahdollisuuksia että Keskuspuistoa ja kehottaa kaupunkia ja halliyhtiötä rakentamaan hallin pikaisella järjestelyllä esimerkiksi Pirkkolantien varteen sen sijaan, että riidellään ja odotellaan ratkaisua valitukseen.

Keskuspuistoon suunniteltu hallirakentaminen Pirkkolassa on pysähtynyt valitukseen. Tavanomaista on, että valitusten käsittelyyn menee vuosi. Tavanomaista on myös, että valituksia tulee. Keskuspuistoon rakentamisen kohdalla olisi ollut ihme, jos ei olisi tullut.

Hallin rakennuttajilla on rahat ja suunnitelmat sekä urakkasopimukset valmiina. Yksinkertaisin tapa välttää valituksen viivästys on katsoa hallille uusi paikka, josta kenelläkään ei ole aihetta valittaa. Jos kaupungilla on tahto saada hallin rakentaminen etenemään, kaupungilla on myös keinot saada rakentaminen käyntiin nopeasti uudessa paikassa. Paljon isompi nopeasti toteutettu hallihanke oli Harkimon rakennuttama Areena Ilmalassa.

Keskuspuiston hallille on esitetty useitakin parempia paikkoja. Esimerkiksi sijainti Pirkkolantien ja rakenteilla olevan Raidejokerin varrella. Siinä halli on oikeasti myös koululaisten, ei vain autoilijoiden saavutettavissa.

Helsingin Keskusta haluaa, että jatkossa Helsingin rakentamisessa otetaan huomioon yleiskaava ja sen henki kehittää Keskuspuistoa ja muuta lähiluontoa. Vanhentuneisiin ja erityisesti yleiskaavan kanssa ristiriitaisiin asemakaavoihin ei tule vedota.

Lisätiedot:
Antero Alku, puhelin 0400 446 841, Helsingin Keskustan varapuheenjohtaja
Antti Siika-aho, puhelin 050 575 4118, Helsingin Keskustan puheenjohtaja

Jukka Männistö - Vielä kerran sotesta
Olen monta kertaa vuosien aikana todennut, että en enää kirjoita sotesta, en enää seuraa sotea, en enää pohdi sotea. Mutta kyse kuitenkin on meitä kaikkia koskettavasta asiasta, joten sote…vielä kerran.
16.10.2020 / Uutiset
Pidetään kouluterveydenhoitajat kouluissa ja laajennetaan ennaltaehkäisevien terveyspalveluiden tarjontaa
Helsingin kaupunki on ilmoittanut siirtävänsä osan kouluterveydenhoitajista osa- ja kokopäiväisesti koronaviruksen jäljitystehtäviin. Osa kouluista on jäämässä kokonaan ilman kouluterveydenhoitajia jopa kahdeksaksi viikoksi. Tehty ratkaisu ei ole kestävä lasten ja nuorten edun kannalta. Kouluterveydenhoitajat tarvitaan kouluilla.
15.10.2020 / Uutiset
SOSTER-SEURA: Sote-palveluiden saatavuus ja turvallisuus on taattava myös korona-aikana
Korona-epidemia jyllää kautta maapallon. Suomi on onnistunut tähän asti hyvin pandemian hoidossa. Se on vaatinut valmiuslain käyttöönottoa ja antanut mahdollisuuden poikkeamaan hoitotakuusta ja käyttää erikoistoimenpiteitä yhteiskunnassa. Tehokkaalla hoidolla on vakavia sekä taloudellisia että terveydellisiä vaikutuksia, joita voimme tällä hetkellä vain arvailla.
17.8.2020 / Uutiset
EtusivuUutisetHelsingin Keskusta: Pirkkolan urheiluhalli uuteen paikkaan, nyt!